Loredana Butnaru a preluat conducerea Miele Appliances după ce a lucrat pentru companiile Marelvi şi Gorenje
Miele Appliances, companie care activează pe piaţa electrocasnicelor premium, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a businessului de 50%, până la aproape 13 mil. lei (2,9 mil. euro), după ce anul trecut cifra de afaceri a suferit o scădere uşoară, prima de după 2009, primul an de criză.
„După primul semestru nu suntem în target, avem o creştere de 30% a businessului. Sperăm însă să recuperăm în a doua jumătate a anului când în electroIT se realizează circa 60% din business“, spune Loredana Butnaru (38 de ani), care a preluat în primăvara anului trecut conducerea companiei Miele Appliances România. Anterior, ea a lucrat pentru distribuitorul Marelvi ca director general, însă cea mai mare parte a carierei şi-a construit-o în cadrul Gorenje, la Bucureşti şi Londra.
Cifra de afaceri a Miele Appliances în România reprezintă suma vânzărilor de produse electrocasnice, de consumabile, de accesorii şi produse profesionale şi a încasărilor din service.
Grupul german Miele a intrat oficial în retailul local în 2007, printr-un distribuitor care a fost ulterior preluat de companie. Iniţial, producătorul de electrocasnice de lux deţinea un showroom în Otopeni, însă acesta a fost închis şi mutat recent în zona Piaţa Presei Libere, la parterul unuia dintre turnurile City Gate. Loredana Butnaru afirmă că Miele nu evoluează în linie cu piaţa de electrocasnice, adresându-se unui alt target. Totuşi, criza a afectat vânzările companiei pentru că Miele depinde de piaţa dezvoltării de locuinţe, iar în ultimii ani această piaţă a avut o evoluţie negativă.