Companii

Transportul pe Dunăre este îngheţat din cauza sloiurilor

Circa 25-30 de milioane de tone de marfă sunt încărcate şi descărcate în porturile fluviale din România anual. Galerie foto

Circa 25-30 de milioane de tone de marfă sunt încărcate şi descărcate în porturile fluviale din România anual. Galerie foto

Autor: Mirabela Tiron

24.01.2017, 00:06 332

„Ţinem navele în afara şenalului navigabil, oamenii i-am trimis o lună în concediu. Vom pierde 350.000 de euro.“

Mai mult de 80% din Dunăre este acoperită cu sloiuri, spărgătorul Perseus şi remorcherele Galaţi 3 şi Gheorghieni, exploatate de Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, dar şi remorcherul Grozavul (al Forţelor Navale) au fost trimise pentru a sparge gheaţa şi a facilita circulaţia pe sectorul Brăila-Galaţi-Tulcea-Sulina, pe care operează navele maritime.

Circulaţia este închisă pe celelalte sectoare de Dunăre. O situaţie similară a mai fost înregistrată în 2012, când a îngheţat Dunărea. Transportatorii pierd sute de mii de euro, mărfurile întârzie să ajungă la destinaţie, ceea ce poate afecta activitatea unor fabrici sau combinate.

„Am pus navele în afara şenalului navigabil, aşteptăm să se dezgheţe Dunărea. Am avut o singură tentativă de-a circula pe Dunăre cu un convoi format din două barje goale, care a făcut cinci zile de la Cernavodă la Brăila. Am estimat că pierdem 350.000 de euro în această perioadă. A trebuit să trimitem 60 de oameni în concediu de odihnă o lună“, a spus Gheorghe Antistescu, proprietarul Romnav Brăila, unul din cei mai mari armatori, care are în flotă 80 de nave.

Transportul fluvial reprezintă un sector strategic al României, dat fiind că porturile fluviale alături de portul Constanţa joacă un rol important în activitatea de comerţ exterior şi tranzit al mărfurilor prin România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO