Companii

Vânzările din retail au scăzut în aprilie în UE cu o medie de 11% faţă de martie, pe fondul restricţiilor luate de ţările membre. Malta, România şi Irlanda au avut cele mai puternice scăderi

Vânzările din retail au scăzut în aprilie în UE cu o...

Autor: Roxana Rosu

04.06.2020, 14:49 242

Vânzările din retail au scăzut în aprilie la nivelul Uniunii Europene cu o medie de 11% faţă de martie, pe fondul restricţiilor luate de statele membre pentru limitarea răspândirii coronavirusului, România fiind, alături de Malta şi Irlanda, printre ţările cu cele mai drastice reduceri ale comerţului, arată datele publicate de Eurostat, biroul european de statistică.

Astfel, în aprilie, vânzările s-au redus în Malta cu 25%, în România cu 22,3%, iar în Irlanda cu 21,9%. Singura ţară care a raportat creşteri a fost Finlanda, cu un plus timid, de 0,3%, în timp ce în Suedia vânzările au rămas stabile. În zona euro scăderea a fsot de 11,7%. 

Ritmul de scădere s-a accentuat uşor în aprilie faţă de situaţia raportată în luna precedentă, având în vedere că datele Eurostat pe martie arătau o reducere de 10% în UE şi de 11% în zona euro a vânzărilor din retail.

Pe categorii de produse, cele mai puternice scăderi au fost la combustibili, cu un minus de 25% în aprilie la nivel european, urmaţi de produse nealimentare, cu -14,7%, şi alimente şi băuturi, cu -5,9%. În acelaşi timp, se remarcă un avans de 12% al vânzărilor online şi prin poştă. 

Faţă de aprilie 2019, în acest an vânzările au fost cu 18% mai mici în UE şi cu 19,6% în zona euro. Volumul carburanţilor vânduţi s-a redus cu 42%, iar cel al produselor nealimentare cu 30%. În acelaşi timp, vânzările de alimente şi băuturi au crescut cu 1,4%.

Ţările cele mai afectate au Franţa (-31.1%), Spania (-29.8%), Malta (-24.8%) şi Luxembourg (-24.7%). În România scăderea anuală a fost de -19,5%, potrivit Eurostat.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO