Eveniment

Compania de autostrăzi modernizează drumul spre centrul de testare şi proiectare al Renault de la Titu

Starea infrastructurii a fost mereu un motiv de dispută şi permanentă negociere între statul român şi Dacia Renault, cel mai mare exportator al României. Compania s-a plâns mereu că starea proastă a drumrilor îi aduce pierderi şi costuri suplimentare pentru maşinile pe care le trimite la export. Mediafax Foto

Starea infrastructurii a fost mereu un motiv de dispută şi permanentă negociere între statul român şi Dacia Renault, cel mai mare exportator al României. Compania s-a plâns mereu că starea proastă a drumrilor îi aduce pierderi şi costuri suplimentare pentru maşinile pe care le trimite la export. Mediafax Foto

Autor: Bogdan Alecu

05.08.2014, 00:06 1629

La şapte ani de când statul român şi-a luat anga­jamentul de a moderniza infrastructura către Titu şi la patru ani de când Renault a inaugurat acolo al doilea cel mai mare centru al său de testare şi proiectare, guvernul a decis să înceapă operaţiunile de lărgire de la două la patru benzi de rulare şi mo­der­nizare a drumului ce duce spre centru.

„Guvernul României a aprobat prin hotărâre de gu­vern, în cadrul şedinţei din data de 31 iulie, declan­şa­rea procedurilor de expropriere a imobilelor pro­prietate privată care constituie coridorul de ex­pro­priere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Lărgire la 4 benzi DN7, Bâldana-Titu, km 30 – km 52“, se arată într-un comunicat al guvernului.

Lărgirea DN7 la patru benzi de la Bâldana la Titu este unul dintre angajamentele luate de statul român prin Memorandumul semnat între Guvernul Ro­mâ­niei şi Grupul Renault în martie 2007, în vederea investiţiei într-un centru de încercări auto la Titu.

WikiZF: Profilul companiei Renault

„Modernizarea DN7 va permite o legătură mai sigură între Bucureşti şi Titu, adaptată traficului şi ne­voii de dezvoltare a zonei. Centrul Tehnic Titu este am­plasat între birourile de inginerie de la Bucureşti şi uzinele de la Mioveni, pentru a fi cât mai aproape de funcţiile conexe încercărilor  - pro­iectarea şi fabricaţia. Ca atare, dez­voltarea infrastructurii în zo­nă facilitează desfaşurarea activi­tă­ţilor curente ale RTR la Titu, prin fluxul semnificativ de per­soane şi vehicule ale sale care uti­li­zează acest drum“, au spus repre­zentanţii Direcţiei Comu­nicare a RTR.

În total, pentru exproprierea pentru lărgirea drumului guver­nul a aprobat suma de 1,2 mil. lei de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Departamentul pentru Proiecte de Infra­structură şi Investiţii Străine.

Pe de altă parte, indicatorii tehnico-economici ai aces­tei investiţii au fost aprobaţi prin hotărâre de gu­vern încă din aprilie 2009, iar în martie 2012 CNADNR se pregătea pentru demararea licitaţiei de desemnare a constructorului pentru lărgirea la patru benzi a DN7, pregătire care însă a durat doi ani.

Centrul Tehnic Titu dispune de o reţea de 32 km de piste pe care se analizează comporta­men­tul maşinilor prin simularea con­diţiilor de rulaj din lumea în­treagă: pista de viteză, pista oraş, pistele pantă, zonele de proiecţie pie­tre sub caroserie, zonele de trecere prin vaduri cu apă etc. Avantajul major al mijloa­ce­lor de încercare de la Titu este că, într-un timp foarte scurt, ele pot si­mula o utilizare intensivă, echivalentă cu mai mulţi ani la un client real.

Cele mai lungi două piste sunt cele care înconjoară în­tregul perimetru de piste. Pista de lucru are o lun­gime de 4,6 km, trei benzi de 3,5 metri lăţime. Alături de ea, cea mai lungă este pista de viteză cu două benzi şi o lungime de 4,8 km. Lucrările de construcţie a pistelor la Centrul Tehnic Titu au fost realizate în noiembrie 2009-octombrie 2011.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO