Eveniment

Raluca Stanciu, managing partner Francize.ro: Dacă eşti francizor, partenerii sunt principalii tăi clienţi şi prioritatea ta numărul zero. Orice decizie de business, precum cele legate de furnizori, trebuie să plece de la capacitatea acestuia de a lucra cu toţi partenerii

Raluca Stanciu, managing partner Francize.ro: Dacă eşti...

Autor: Alex Ciutacu

01.11.2018, 10:10 177

Pentru francizori, principalii clienţi sunt reprezentaţi de parteneri şi de clienţi, iar colaborarea reprezintă punctul de plecare al tuturor deciziilor de business, precum şi baza pe care ar trebui să se dezvolte afacerea, explică Raluca Stanciu, managing partner Francize.ro, în cadrul evenimentului Forumul Invesitorilor în Franciză 2018.

„Dacă eşti francizor, partenerii sunt principalii tăi clienţi şi prioritatea ta numărul zero. Orice decizie pe care o iei în business plecând de la un furnizor, spre exemplu, nu te mai uiţi doar la o selecţie de 3 oferte şi cel mai bun preţ. Acum te gândeşti dacă are capacitatea necesară pentru a-ţi fi partener şi dacă are capacitate logistică”, spune Raluca Stanciu.

Colaborarea sau lipsa acestuia poate deveni un factor crucial pentru business.

„Colaborarea în business îţi oferă o perspectivă de construcţie pe termen lung. Colaborarea te poate face un lider sau te poate face irelevant. Eu am învăţat că franciza e ca o relaţie win-win, în care ambii parteneri pun la masă ce pot face mai bine şi îşi potenţează maximul de dezvoltare împreună”.

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

  • În fiecare an mă întâlnesc cu peste 1.200 de oameni care se uită la francize. Nu fac asta singură, că nu aş putea să mă întâlnesc cu atâţia oameni, ci împreună cu echipa noastră pentru că noi avem o ambiţie, ne ambiţionăm să credem în zona asta de antreprenoriat colectiv
  • Pe vremea asta anul trecut încercam să deschidem la Bacău o nouă locaţie a Inglot, cam a 7-a deschidere din România, totul e centralizat de la compania mamă, stocul iniţial de marfă, francizatul se ocupă de zona de lansare iniţială. Ce s-a întâmplat? Tirul a făcut accident în Polonia. Chiar dacă vorbim de un brand internaţional. Ce s-a întâmplat? Am colaborat cu polonezii şi am reuşit să schimbăm tirul, să recuperăm marfa şi să deschidem magazinul. Francizatul a aflat abia la cocktailul de deschidere.
  • Se poate şi la noi. Radu de la 5 to GO ajunge astăzi la finele anului la 100 de locaţii, iar Salad Box este deja un brand internaţional, cu peste 70 de locaţii în România şi prezenţă în alte 10 ţări.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO