Profesii

Efectele noului Cod fiscal pe piaţa muncii. Edenred: Numărul firmelor care oferă cadouri de Paşte sub formă de tichete şi carduri, mai mare cu 20% în 2016.

Vianney du Parc, director general al Edenred România

Vianney du Parc, director general al Edenred România

Autor: Corina Mirea

01.04.2016, 00:05 2286

Numărul angajatorilor care îşi vor recompensa oamenii anul acesta, de Paşte, cu tichete şi carduri cadou va fi mai mare cu până la 20% faţă de aceeaşi periodă din 2015, potrivit datelor Edenred România, companie emitentă de tichete şi carduri pre-plătite pentru angajaţi. Interesul mai mare al companiilor pentru recompensarea salariaţilor cu astfel de beneficii vine ca urmare a eliminării impozitului de 16% pe venit pentru tichetele cadou, aplicată de la începutul lui 2016 prin noul Cod fiscal.

„Eliminarea totală a impozitului în cazul tichetelor cadou a determinat mulţi manageri şi patroni de firme să ia în calcul acordarea de tichete sau carduri cadou, în locul cadourilor în numerar sau în natură, acestea fiind greu de gestionat din punct de vedere logistic. Din contractele de Ticket Cadou şi carduri Compliments şi din pre-comenzile înregistrate până în prezent, estimăm o creştere cu până la 20% a numă­rului de companii care vor oferi cadouri de Paşte sub forma tichetelor şi cardurilor cadou, comparativ cu anul tre­cut”, a spus Vianney du Parc, executivul francez care a preluat conducerea bu­sinessul Edenred România în luna martie a anului trecut.

Cea mai mare parte a businessului francezilor de la Edenred pe piaţa românească este generat de emiterea de tichete de masă, care ajung la aproximativ 800.000 de salariaţi. În prezent, tichetele de masă sunt folosite de aproximativ 2 milioane de angajaţi din România (aproape jumătate din numărul total al salariaţilor), care formează o piaţă anuală de circa un miliard de euro, conform datelor ZF.

Până în 2015, tichetele cadou erau supuse impozitului de 16% pe venit, în timp ce cardurile cadou erau neimpozabile. De la 1 ianuarie 2016 însă, ca urmare a punerii în aplicare a noului Cod Fiscal, tichetele cadou oferite de angajaţilor sau copiilor acestora cu ocazia evenimentelor speciale din an (Crăciun, Paşte, 1 iunie sau 8 martie, spre exemplu), sunt scutite de impozite, în plafonul a 150 de lei per beneficiar.

Potrivit Edenred, tichetele şi cardurile cadou sunt deductibile pentru companiile angajatoare, fiind încadrate la cheltuieli sociale, al căror plafon de deductibilitate a fost majorat începând cu 2016, de la 2% la 5% din fondul total de salarii. Pe de altă parte, tichtele şi cardurile cadou care sunt oferite de companii partenerilor de afaceri sunt încadrate pe linia de cheltuieli de protocol, ceea ce permite o deductibilitate în limita a 2% din profitul contabil şi sunt scutite de taxele sociale.

„Un cadou clasic poate să nu fie pe placul angajaţilor. În schimb, tichetele şi cardurile cadou oferă libertatea de alegere a cadoului dorit dintr-o varietate de produse şi servicii”, explică Vianney du Parc. Astfel, acestea pot fi cheltuite pentru a cumpăra orice tip de produse, de la îmbrăcăminte, bijuterii, cosmetice, cărţi, IT & electronice, accesorii, decoraţiuni, bricolaje, articole de sport, până la produse alimentare.

În 2014, businessul Edenred România a fost de 66,4 milioane de lei (aproape 15 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Într-un interviu acordat recent pentru ZF, şeful Edenred România spunea că în 2015 businessul emitentului de tichete a fost mai mare cu 7% faţă de 2014.

În România, peste 35 000 de companii acordă salariaţilor diverse tipuri de tichete şi carduri emise de Edenred. 

Principalii competitori pe piaţa locală ai Edenred sunt companiile Sodexo şi Grupul Up (fosta companie Cheque Dejeuner).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO