ZF 24

Povestea Uber: cum a ajuns cel mai valoros start-up din lume, evaluat la 50 de miliarde de dolari

Foto: Octav Ganea

Foto: Octav Ganea

Autor: Oana Stupinean

19.09.2015, 11:00 2410

Acum cinci ani, o companie numită UberCab a penetrat piaţa din San Francisco oferind servicii de taxi prin care simpli şoferi puteau oferi utilizatorilor de smartphone-uri servicii de transport, iar acum aplicaţia Uber operează în 58 de ţări şi este evaluată la 50 de miliarde de dolari, scrie Business Insider.

Uber a luptat cu rivalii şi cu autorităţile de reglamentare, chiar şi în România, unde Camera Deputaţilor a adoptat proiectul de lege prin care se interzice transportul în regim de taxi de către persoane care nu sunt transportatori autorizaţi. Cu toate acestea, evaluarea start-up-ului este într-o continuă dezvoltare, iar investitorii sunt tot mai tentaţi să mizeze tot mai mult pe Uber.

Pe măsură ce Uber deschide seiful cu bani pentru o investiţie masivă în China, călătoria Uber până aici a fost una cu dificultăţi.

Ideea Uber, care a ajuns în acest moment un fenomen în toată lumea, a pornit în 2008, când Kalanick a participat la o conferinţă şi unde a aflat că ar putea realiza un serviciu low-cost de black-cab care să poată fi accesat de pe un smartphone.

După un an, start-up-ul Uber a fost fondat sub numele de UberCab, un serviciu de taxi cu maşini negre.

Povestea fenomenului Uber a început la lansarea serviciului din San Francisco în 2010. Atunci, o cursă costa aproape dublu faţă de acum, însă exista posibilitatea de a comanda o maşină prin simpla apăsare a unui buton.

În anul lansării, Uber a încheiat cu o evaluare a start-up-ului de 1,25 mil. dolari.

Apoi, în februarie 2011 Uber a ajuns la o evaluare de 60 de milioane de dolari după ce o serie de investitori au plătit 11 milioane de dolari pentru acţiuni. 

În acelaşi an, Uber s-a lansat şi în New York, unde din 2011 şi până în prezent intermediază zilnic 82.000 de curse.

În 2012, start-up-ul american a lansat şi un serviciu low-cost numit “Uber X”. În acelaşi timp însă în SUA a apărut un rival pentru Uber - compania Lyft.

În 2013, extinderea Uber s-a mutat în India şi Africa prin intermediul unei investiţii de 258 de milioane de la Google Ventures, care a făcut ca start-up-ul american să fie evaluat la 3,76 de miliarde de dolari. Apoi, în 2014 valoarea de piaţă a companiei Uber a crescut la 17 miliarde de dolari.

Anul acesta, Uber a primit o investiţie de circa 100 de milioane de dolari din partea Microsoft, care a propulsat start-up-ul american la o evaluare istorică de 50 miliarde dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO