ZF 24

Primul drum la mare cu o autostradă până la plajă: după 25 de ani, Autostrada Soarelui este gata

Primul drum la mare cu o autostradă până la plajă:...

Autor: Andreea Neferu

01.05.2013, 11:33 2342

Zilele de 1 mai şi de Paşte sunt primele în care Autostrada Soarelui, finalizată complet la sfârşitul anului trecut, va primi mii sau chiar zeci de mii de maşini, pline cu turişti care merg la mare.

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) informează că miercuri dimineaţă traficul rutier este intens pe autostrada Bucureşti - Constanţa, fiind formate coloane de maşini care măsoară kilometri.   

Autostrada Soarelui, cu o lungime de 203 kilometri şi a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral în noiembrie anul trecut, după mai bine de 25 de ani de la demararea primelor lucrări.

Construcţia autostrăzii Bucureşti-Constanţa a costat circa 600-700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane, Cernavodă-Medgidia-Constanţa, aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.

Construcţia autostrăzii dintre Bucureşti şi Constanţa are o istorie care se întinde pe un sfert de veac. Primul tronson, între Feteşti şi Cernavodă, a fost finalizat în 1987, în timp ce porţiunea dintre Bucureşti-Fundulea-Drajna a fost gata abia după 17 ani, în 2004. Ulterior, în 2007, a fost deschis circu­laţiei şi tronsonul dintre Drajna şi Feteşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO