Auto

Blue Air dezvăluie situaţia financiară: datoriile actuale sunt de 230 de milioane de euro, adică 50% din totalul veniturilor realizate; în următoarele luni, din 13 aeronave va rămâne cu 5

Blue Air dezvăluie situaţia financiară: datoriile...

Autor: Răzvan Botea

07.09.2022, 21:36 2644

Blue Air a răspuns miercuri seară într-un mod oficial la o parte din întrebările adresate de către presă, după ce marţi a anunţat că este nevoit să oprească toate zborurile până luni, din cauza popririi pe conturi de către AFM.

De 24 de ore, este un iureş total legat de decizia Blue Air de oprire a zborurilor. Întreg guvernul Ciucă încearcă să rezolve problema pasagerilor, iar partidele se acuză reciproc de situaţia de la Blue Air, companie care a primit în pandemie un împrumut garantat de stat şi luat de la Exim Bank de 300 de mil. de lei de la guvernul Orban, ca să nu intre în faliment de tot.

Din răspunsurile oferite de către Blue Air, se vede cât de dramatică este situaţia financiară a companiei, care a fost puternic afectată de întreruperea zborurilor din perioada pandemiei şi scăderea traficului.

Mai jos vă prezentăm răspunsurile oferite de Blue Air:

1.           A fost ridicata poprirea si datora a fost eşalonata. Cand se vor relua zborurile?

Poprirea a fost ridicată şi zborurile vor fi reluate. Am beneficiat de sprijinul AFM, în special cel al domnului preşedinte Dobre.

S-a oprit o companie aeriană şi s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată.  În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înţelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunţa exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocaţi în aeroporturile străine.

 
 

2.           Cum plănuiţi să gestionaţi situaţia pasagerilor care au avut zborurile anulate?

 

Pasagerilor Blue Air afectaţi de anulări le-am oferit opţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziţii de bilete).

Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esenţial de reluarea activităţii, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât şi pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri.

 

3.           Ce s-a întâmplat cu amenda primită de la ANPC? Şi cu acele acuzaţii de mită. Ce s-a întâmplat de fapt atunci?

 

Aşa cum am precizat în singurul comunciat oficial emis pe această temă, încă din data de 14 Iulie 2022, înţelegem să protejăm interesele şi imaginea Blue Air exclusiv prin apelarea la metodele pemise de legislaţia în vigoare.

Astfel, au fost depuse la instanţele şi parchetele competente atât Plângerea formulată în materia contenciosului administrativ, prin care solicităm anularea Procesului Verbal de Constatare a Contravenţiei emis de ANPC, Plângerea penală formulată împotriva funcţionarilor publici din cadrul ANPC care au redactat procesul verbal de contravenţie, în mod ilegal, în opinia noastră, pentru infracţiunea de abuz în serviciu, infracţiune prevăzută de art.297, alin.1 Cod Penal, precum şi Plângerea penală împotriva Preşedintelui ANPC, pentru comunicare de date false în spaţiul public, infracţiune prevăzută de art. 404, Codul Penal.

 

În cazul în care ne este solicitat, putem pune la dispoziţie dumneavoastră Plângerile menţionate mai sus, precum şi dovada depunerii acestora la instanţele şi parchetele competente.  Nu vom formula nici un alt comentariu cu privire la aceste aspecte până la momentul la care instanţele competente se vor pronunţa în mod definitiv cu privire la respectivele Plângeri.

 
 

4.           Câte datorii are compania Blue Air? Cum plănuiţi să le gestionaţi?

 

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate.  Aşa cum am demostrat şi în

anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deţine know-how-ul şi personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcţioneze în condiţii de piaţă normale.

 

5.           Ce se întâmplă cu angajaţii, aeronavele?

În luna Februarie 2020, Blue Air avea 1.570 angajaţi, iar actionariatul şi managementul societăţii au făcut tot ceea ce le-a stat în putinţă pentru a păstra acest personal, având în vedere gradul înalt de pregătire şi profesionalism a majorităţi angajaţilor în cadrul societăţii, precum şi faptul că Statul Român a investit foarte mult în pregătirea acestora, în special în pregătirea piloţilor şi tehnicienilor de aviaţie.

Din pacate, de-a lungul celor 2,5 ani în care am fost nevoiţi să trecem prin cele mai mari încercări care au lovit industria aeronautică la nivel mondial, în întreaga ei istorie, incertitudinile legate de activitatea Blue Air au condus la numeroase plecări din cadul acesteia astfel încât, momentan mai avem un număr de 560 angajaţi.

În ceea ce priveşte aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcţionam cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligaţi să rămânem cu 5 aeronvae pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora.

 

6.           Care este datoria acumulată de Blue Air la Ministerul Mediului? 

Datoria acumulata de Blue Air la AFM este de 28.751.323 RON

7.           Ce soluţii aveţi pentru plata datoriei? În cât timp doriţi să returnaţi datoria şi în ce tranşe?

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate.  Aşa cum am demostrat şi în

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO