Auto

Plan ambiţios pentru şeful retailului Porsche: „Readucem Bentley şi vrem să creştem de cinci ori vânzările Porsche“

Plan ambiţios pentru şeful retailului Porsche: „Readucem Bentley şi vrem să creştem de cinci ori vânzările Porsche“

Autor: Bogdan Alecu

16.07.2011, 12:38 541

"Anul acesta nu estimăm să livrăm mai mult de trei maşini(acelaşi nivel ca anul trecut - n.red.), dar estimăm că înurmătorii ani vânzările Bentley se vor stabiliza undeva la zecemaşini pe an", a spus Tapalagă pentru ZF.

ÎnRomânia sunt în prezent 200 de proprietari de Bentley, care au îngaraje maşini cu o valoare estimată de ZF la 30 mil. euro, brandulbritanic fiind cel mai bine reprezentat pe segmentul de lux înRomânia.

Spre comparaţie, parcul auto al Ferrari ajunge la aproape 130 demaşini în România.

Controlul asupra mărcilor de lux ale grupului Volkswagen,Porsche şi Bentley, a fost preluat anul trecut de Porsche InterAuto, divizia de retail, de la Porsche România, iar cele douăbranduri sunt acum principala responsabilitate a lui Alin Tapalagă,42 de ani, care lucrează în cadrul Porsche România din 1998, anulîn care a fost înfiinţată compania.

Anul acesta, planurile Porsche Inter Auto pentru cele două mărciimplică amenajarea unui nou showroom pentru marca Bentley, careteoretic ar fi cel de-al treilea din cadrul Porsche Bucureşti Nordşi majorarea vânzărilor mărcii Porsche pe măsură ce brandul germanlansează modele mai accesibile decât până acum, cum ar fi noualimuzină Panamera cu motor diesel, care va avea un preţ deaproximativ 68.000 de euro, Cayenne diesel sau viitorul Cajun, SUVcompact care va fi proiectat pe o platformă comună cu AudiQ5.

"În condiţiile în care anul acesta vom depăşi pragul de 100 deunităţi şi vom creşte cu cel puţin 30% faţă de anul trecut, încondiţiile în care acum se comandă maşini ce vor fi livrate abia înmartie anul viitor, până în 2015 vom putea ajunge fără probleme la500 de unităţi anual, având noile modele lansate şi preţul maiscăzut al acestora." În cazul mărcilor premium şi de lux Tapalagăse aşteaptă la o creştere mai accelerată decât cea a pieţeitotale.

Înprimele cinci luni ale acestui an vânzările mărcii Porsche pe piaţalocală au crescut cu aproape 90% faţă de perioada similară a anuluitrecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA), la peste 40 de unităţi. Dintreacestea, aproape trei sferturi reprezintă SUV-ul Cayenne, diferenţafiind alcătuită din limuzine Panamera şi modelele Boxter şi911.

"Ceea ce surprinde acum este faptul că avem o creştere tot maimare nu numai pentru SUV, ci şi pentru modelele «tradiţionale»precum 911." Potrivit şefului APIA, mulţi dintre cei ce cumpărăacum un Porsche Cayenne au avut înainte un BMW X5 sau X6, sau unalt SUV al unei mărci premium, care îl oferă la schimb prinWeltauto, serviciul de vânzări second- hand al PorscheRomânia.

"Dacă ne uităm la vânzările unor SUVuri precum BMW X5 sau X6 dinultimii ani, potenţialul pentru Cayenne este tot mai mare, mai alescă o bună parte dintre aceştia vor dori să treacă la un segmentsuperior. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu limuzina Panamera, careatrage foşti clienţi de Audi A8, BMW Seria 7 sau Mercedes-BenzS-Klasse", a spus Tapalagă.

Laaproape trei luni de la anunţul cu privire la retragerea temporarăa mărcii Bentley de pe piaţa locală, Porsche Inter Auto are în plansă amenajeze un spaţiu dedicat mărcii în cadrul centrului PorscheBucureşti Nord.

"În cel mult o lună va exista un nou punct permanent exclusivpentru Bentley în cadrul PBN, cu o maşină prezentată care varespecta aceleaşi standarde ca showroomul Bentley din Viena", asubliniat Tapalagă.

Anterior, relansarea Bentley pe piaţa locală era programatăpentru anul viitor, odată cu deschiderea centrului Porsche Pipera2, unde vor fi prezente toate mărcile de lux ale grupului, inclusivAudi, Porsche, Lamborghini şi Bentley.

Dintre mărcile auto de lux, care au preţuri de peste 200.000 deeuro, doar Ferrari este prezent oficial pe piaţa locală din 2007printr-un importator care deţine un showroom şi un service destinatmărcii.

Anul trecut Automobile Bavaria a deschis un service oficialpentru Rolls Royce, dar nu poate livra automobile, nefiind dealerautorizat de constructor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO