Programul Rabla trebuie modificat începând de anul viitor pentru ca acesta să susţină în primul rând maşinile cu emisii reduse de noxe şi dioxid de carbon şi abia în al doilea rând să se axeze pe scoaterea din piaţă a maşinilor uzate.
„Programul Rabla trebuie să pună accent pe maşinile mai puţin poluante. În loc să dăm banii pentru a scoate o maşină veche din circuit, ar trebui să folosim bani pentru a spori cumpărarea de maşini eco. Suntem în discuţii la nivelul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) cu Ministerul Mediul şi sunt mai multe alternative în acest moment“, a spus în cadrul emisiunii ZF Live Zoltan Brassai, director general al Ford România, care este responsabil de activitatea de vânzare de pe piaţa auto locală şi care este şi membru în cadrul consiliului de administraţie al uzinei Ford de la Craiova.
Declaraţia sa vine la câteva săptămâni după ce Attila Korodi, ministrul mediului, a spus că doreşte menţinerea programului de casare şi în 2015, dar prin introducerea unor măsuri suplimentare de încurajare a maşinilor cu emisii reduse de dioxid de carbon. În prezent prin casarea unei rable se obţine un tichet cu valoare nominală de 1.500 de euro, dar pentru achiziţia unei maşini hybrid, Euro 6 sau cu emisii sub 100 de grame de dioxid de carbon per kilometru bonusul suplimentar este de numai 110 euro. Zoltan Brassai este de părere că programul Rabla nu încurajează neapărat reînnoirea parcului auto, în contextul în care cineva poate casa o maşină nefolosită, iar cu banii obţinuţi din tranzacţionarea tichetului îşi poate cumpăra o maşină poate chiar mai poluantă, de peste 10-15 ani vechime.