Auto

Zoltan Brassai, Ford: În loc să plătim scoaterea unei rable din uz, mai bine susţinem vânzările „eco“

Autor: Bogdan Alecu, Luciana Georgescu

17.07.2014, 00:05 695
Programul Rabla trebuie mo­di­ficat începând de anul viitor pentru ca acesta să susţină în primul rând maşinile cu emisii reduse de noxe şi dioxid de car­bon şi abia în al doilea rând să se axeze pe scoaterea din piaţă a maşinilor uzate.
 
„Programul Rabla trebuie să pună accent pe maşinile mai puţin poluante. În loc să dăm banii pentru a scoate o maşină veche din circuit, ar trebui să folosim bani pentru a spori cumpărarea de maşini eco. Suntem în discuţii la nivelul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) cu Ministerul Mediul şi sunt mai multe alternative în acest moment“, a spus în cadrul emisiunii ZF Live Zoltan Brassai, di­rector general al Ford România, care este responsabil de activitatea de vân­zare de pe piaţa auto locală şi care este şi mem­bru în cadrul consiliului de ad­mi­nis­traţie al uzinei Ford de la Craiova.
 
Declaraţia sa vine la câteva săp­tămâni după ce Attila Korodi, ministrul  me­diului, a spus că doreşte menţinerea pro­gramului de casare şi în 2015, dar prin introducerea unor măsuri supli­men­tare de încurajare a maşinilor cu emisii reduse de dioxid de carbon. În prezent prin casarea unei rable se obţine un tichet cu valoare nominală de 1.500 de euro, dar pentru achiziţia unei maşini hybrid, Euro 6 sau cu emisii sub 100 de grame de dioxid de carbon per kilo­me­tru bonusul suplimentar este de numai 110 euro. Zoltan Brassai este de părere că programul Rabla nu încura­jează neapărat reînnoirea parcului auto, în contextul în care cineva poate casa o maşină nefolosită, iar cu banii obţinuţi din tranzacţionarea tichetului îşi poate cumpăra o maşină poate chiar mai poluantă, de peste 10-15 ani vechime.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO