Bănci și Asigurări

BCR propune clienţilor care au credite perioadă de graţie de trei luni la plata ratelor de credit, reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp sau extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plată

BCR propune clienţilor care au credite perioadă de...

Autor: Claudia Medrega

16.03.2020, 19:47 5135

BCR, a doua cea mai mare bancă de pe piaţa locală, a transmis  că are soluţii concrete de reorganizare financiară a relaţiei cu banca, în funcţie de situaţia individuală, precum perioadă de graţie de trei luni la plata ratelor de credit, ·reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp şi extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plată, aceste soluţii putând să fie folosite de clienţi şi în contextul pandemiei de coronavirus (COVID19).

“Este normal ca oamenii şi companiile să se întrebe despre ce urmează, dar sistemul bancar este solid şi rezistent pentru a găsi soluţii pe termen scurt şi pe termen lung. Băncile româneşti au experienţa unei crize prin care au trecut şi au învăţat lecţii valoroase, iar soluţiile le vom găsi împreună. Apelul nostru este la calm şi la raţiune pentru că aşa vom găsi cele mai bune soluţii, eficiente şi sustenabile pe termen lung”, a transmis BCR.

BCR susţine că are o experienţă extinsă în ceea ce priveşte măsurile de sprijin a clienţilor cu credite, pe care o aplică din 2010, de când am oferit suport pentru mai bine de 200.000 de clienţi.

BCR are pregătită deja o procedură specială pe care a mai utilizat-o într-un mod similar şi în perioada 2009-2015, când peste 200.000 de clienţi ai băncii au beneficiat de refinanţări, restructurări sau ajustări de costuri. În plus, aceasta procedură permite gestionarea clienţilor de la distanţă, inclusiv cu semnarea de acte adiţionale, dacă aceştia nu se pot deplasa sau sunt blocaţi în anumite ţări sau zone.

În cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, în linie cu autorităţile de reglementare, BCR va prelungi facilităţile de creditare pentru capital de lucru care au scadenţă până la sfârşitul lunii iunie, astfel încât să le ajutăm să îşi desfăşoare activitatea normal în această perioadă dificilă.

„Repetăm apelul la calm şi la pregătirea unor soluţii sistemice, alături de autorităţile legislative şi de reglementare, asociaţii patronale şi asociaţii de clienţi. Vom lucra împreună cu clienţii noştri pentru a găsi măsuri adecvate şi personalizate pentru fiecare caz în parte, care să asigure o relaţie normală şi în viitor, fără a genera costuri nesustenabile sau alte probleme pentru aceştia. Este foarte important să gândim pe termen lung soluţii pentru întreaga economie românească – în special soluţii pentru IMM-uri, pentru siguranţa locurilor de muncă, pentru strategii şi măsuri concrete de rezilienţă economică. Aceasta va fi provocarea pe termen lung. Pe termen scurt vom depăşi epidemia, pe termen lung va trebui să începem să ne pregătim cu sprijin masiv pentru întreaga economie.”, a transmis BCR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO