Bănci și Asigurări

De la strategia unei expansiuni rapide în zona de retail, Intesa Bank a trecut în numai doi ani la un plan pentru o prezenţă discretă pe piaţa românească

De la strategia unei expansiuni rapide în zona de...

Autor: Anelis Baciu

13.10.2016, 00:05 596

Intesa Sanpaolo, a doua cea mai mare bancă din Italia cu active de aproape 800 mld. euro, a transmis recent că banca din România nu are ambiţii mari şi va ur­mări mai degrabă să aibă o prezenţă discretă pe retail, segmentul care îi asigură unei bănci vizibilitate în piaţă.

Italienii au schimbat strategia pe piaţa din România în numai doi ani, trecând de la o ex­tremă la alta. De exemplu, în 2014 Intesa pa­ria pe o expansiune rapidă în retailul ro­mâ­nesc prin încheierea unui parteneriat cu Poşta Română care i-ar fi adăugat într-o pri­mă fază aproximativ 1.000 de unităţi de vân­zare a produselor de creditare şi economisire. Parte­neriatul cu Poşta a eşuat însă, iar în con­tex­tul presiunilor din sistemul bancar euro­pean Intesa s-a văzut nevoită să-şi reevalueze poziţia în România.

Italienii anunţă astfel că se concentrează pe dezvoltarea businessului pe segmentele cor­porate şi IMM. Intesa vizează acum com­paniile deşi nu s-a făcut remarcată până acum nici ca o forţă pe corporate banking.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO