Business Internaţional

Kintscher, Skoda: Vom construi un model sub Fabia ca pret, care ar putea concura cu Logan

Kintscher, Skoda: Vom construi un model sub Fabia ca pret, care ar putea concura cu Logan
17.03.2008, 21:05 14

"Skoda ia in considerare construirea unui nou model care sa fie pozitionat sub Fabia atat din punctul de vedere al dimensiunilor, cat si al pretului, care ar putea concura cu Dacia Logan", a declarat pentru ZF Holger Kintscher, membru in consiliul de administratie al Skoda Auto pentru finante.
Fabia se comercializeaza in prezent pe piata locala incepand de la un pret de 8.724 de euro, fara TVA, similar cu cel al versiunilor superioare ale Dacia Logan.
SkodaAuto, divizie a Grupului VW-Audi, cel mai mare producator de automobile din Europa, a inregistrat in 2007 o crestere a veniturilor de 9%, la aproximativ 8,8 miliarde de euro. Profitul operational s-a majorat anul trecut cu 35,5%, la 790 de milioane de euro, iar profitul inainte de impozitare a crescut cu aproape 40%, la 794 de milioane de euro. Potrivit declaratiilor lui Horst Muhl, membru in consiliul de administratie al Skoda pe probleme de productie si logistica, Skoda va dezvolta un viitor model mai ieftin decat cele actuale, care va fi asamblat intr-o uzina noua.
Marja operationala a Skoda a fost de 8,9% in 2007, mult peste cea a Renault, care in 2007 a fost de 3,3%, iar cea a lui Logan de 8% in Romania si 6% pe pietele externe.
"Anul 2007 nu a fost unul usor in ceea ce priveste situatia economica. Principalul factor negativ a fost aprecierea coroanei cehesti fata de moneda europeana, alaturi de cresterea salariilor si de cea a materiilor prime", a declarat Holger Kintscher.
Principala problema cu care s-a confruntat Skoda in 2007 a fost aprecierea coroanei, moneda nationala a Cehiei fata de euro in conditiile in care vanzarile Skoda pe piata vest-europeana detin cel mai ridicat procent. "Din aprecierea cursului coroanei s-au inregistrat pierderi de 40 mil. euro. Singura solutie viabila este ca Cehia sa adere cat mai curand la zona euro, dar potrivit ultimelor zvonuri acest lucru s-ar putea realiza in 2019", a subliniat Kintscher.
Exporturile Skoda Auto s-au ridicat in 2007 la 7,3 miliarde de euro, adica 7,5% din Exporturile Cehiei.
Numarul angajatilor Skoda a crescut cu 2,3%, la 23.559 de persoane.
In 2007 Skoda a livrat 630.032 de automobile, cel mai bine vandut model fiind Octavia II, cu 237.422 de unitati, in crestere cu peste 18% fata de anul precedent. Cresterea vanzarilor la nivel mondial a Skoda a fost de 14,6%, in timp ce productia a fost de 661.475 de automobile, in crestere cu 18,9%.
Pe piata locala, Skoda a inregistrat vanzari de 23.197 de unitati, in conditiile unor estimari initiale de 21.500 de unitati.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda in cadrul Porsche Romania, targetul pentru 2008 este de 30.000 de unitati, in timp ce targetul de vanzari la nivel mondial este de 700.000 de unitati, pe cele 100 de piete pe care marca este prezenta, inclusiv in Australia.

An bun pentru Skoda

SkodaAuto, divizie a Grupului VW-Audi, cel mai mare producator de automobile din Europa, a inregistrat in 2007 o crestere a veniturilor de 9,0%, la aproximativ 8,8 miliarde de euro
In 2007 Skoda a livrat 630.032 de automobile, cel mai bine vandut model fiind Octavia II, cu 237.422 de unitati, in crestere cu peste 18% fata de anul precedent
Exporturile Skoda Auto s-au ridicat in 2007 la 7,3 miliarde de euro, adica 7,5% din totalul exporturilor Cehiei
Principala problema cu care s-a confruntat Skoda in 2007 a fost aprecierea coroanei, moneda nationala a Cehiei, fata de euro, in conditiile in care vanzarile grupului Skoda pe piata vest-europeana detin cel mai ridicat procent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO