♦ Aeroportul Otopeni, cel mai mare de pe plan local, a fost tranzitat în această vară de circa 4,1 milioane de pasageri, fiind urmat în clasament de cel din Cluj, care a ajuns la peste 1 milion de pasageri ♦ În sezonul estival din 2023, românii au călătorit în număr mare în pofida inflaţiei record, care a mâncat din puterea de cumpărare.
Industria aviatică de pe plan local tocmai a încheiat cea mai bună vară de până acum, raportând cifre mai mari decât cele din vara anului 2019, considerat până acum a fi un reper pentru acest sector. Aeroporturile locale au fost tranzitate în cele trei luni de vară de 7,3 milioane de pasageri, potrivit datelor Asociaţiei Aeroporturilor din România. Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă din 2019 traficul aerian de pe aeroporturile locale a atins cifra de 6,9 miioane de pasageri.
Încă de la începutul acestui an, estimările specialiştilor din piaţă arătau o revenire a industriei la nivelul din 2019. Însă, cifrele de până acum nu indică doar o revenire, ci chiar o depăşire a traficului înregistrat în ultimul an de normalitate. Astfel, dacă nu vor exista evenimente perturbatoare, industria aviatică locală ar putea avea cel mai bun an din istorie în 2023. Aeroportul Otopeni, cel mai mare din ţară, a contribuit cu mai bine de jumătate dintre pasageri la traficul total înregistrat în România în vara acestui an. Astfel, Otopeniul a avut 4,1 milioane de pasageri în cele trei luni din sezonul estival, urmat fiind de aeroportul din Cluj, singurul aeroport regional care a reuşit să treacă de 1 milion de pasageri în doar trei luni – iunie, iulie şi august.
Aeroportul din Iaşi îşi menţine, încă din perioada pandemiei, cea de-a treia poziţie în clasament, cu 700.000 de pasageri. Păstrarea acestui loc, care înainte era ocupat de aerogara din Timişoara, vine în contextul în care, în primăvara acestui an, Wizz Air a anunţat că nu va mai opera de pe aeroportul din Chişinău, din motive de siguranţă, mutând toate cursele pe cel din Iaşi.