Investitorii străini au plătit în ultimii şase-şapte ani peste 400 mil. euro pe terenuri pentru dezvoltarea a zece noi centre comerciale în Capitală, dar în prezent piaţa nu poate absorbi toate aceste investiţii.
Bucureştiul are în prezent peste 15 malluri şi parcuri comerciale în majoritatea cartierelor importante ale oraşului, dar în perioada 2006-2007 planurile investitorilor erau mult mai ambiţioase: peste 400 mil. euro au plătit jucătorii străini din imobiliare pentru 100 de hectare de teren pe care ar trebui realizate noi centre comerciale, dar puţine au şanse de reuşită, potrivit unei analize a ZF.
O serie de proiecte par deja a fi „îngropate“: proiectul din Colentina pe care belgienii de la BelRom doreau să îl dezvolte pe platforma Helitube a intrat în insolvenţă, în timp ce israelienii de la GTC au anunţat recent că terenul pe care doreau să ridice mallul Galleria din Pipera a devenit neconstruibil după ce a fost încadrat ca zonă verde. Totodată, prin amploarea investiţiei necesare şi proximitatea faţă de mallul AFI Palace Cotroceni, şi proiectul Dâmboviţa Center de la Casa Radio (Eroilor) este blocat pentru viitorul apropiat şi nici cipriotul Panico Panayi nu are în prezent toate ingredientele să dezvolte mallul Colosseum din Chitila, unde deţine un teren de 60 de hectare pe care a realizat deocamdată magazine pentru Carrefour şi Leroy Merlin.
WikiZF: Profilul companiei Carrefour
Cele mai mari şanse ca în acest an să ia aspect de şantier le au două proiecte situate în zonele de sud şi vest ale Capitalei, pe două terenuri care nu au fost cumpărate în perioada de boom, ci la preţurile „aşezate“ de criză. Sud-africanii de la NEPI au bani şi chiriaşi pentru a dezvolta un parc comercial pe platforma Vulcan din zona Trafic Greu – Rahova, dar nu au obţinut încă autorizaţia de construire de la Primăria Sectorului 5.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels