Companii
Producătorul Ardealul din Satu Mare exportă ulei vegetal de 30 mil. euro anual
Ardealul Carei, cel mai mare producător de ulei vegetal cu acţionariat românesc, a înregistrat anul trecut circa 57% din vânzări la export, adică 139 de milioane de lei (30 mil. euro), arată calculele ZF pe baza datelor furnizate de companie.
Livrările pe pieţele externe ale companiei au fost pe o pantă descendentă anul trecut, însă pentru anul acesta Ardealul şi-a propus menţinerea exporturilor la aproximativ acelaşi nivel.
Pe piaţa internă, compania comercializează uleiurile vegetale Ardealul, Floarea de Aur şi Helios în mai multe variante de ambalaj, de la un litru la zece litri. Produsele din portofoliul Ardealul se regăsesc cu precădere în lanţurile de magazine din zona de vest a ţării.
Astfel, compania este prezentă în magazine precum Kaufland, Selgros, Metro, Billa, Auchan sau Unicarm, conform datelor de pe site-ul Ardealul. Compania nu este prezentă în toată ţara, ci cu precădere în centrul şi vestul ţării. În Bucureşti, produsele Ardealul se găsesc în reţeaua de magazine Auchan, potrivit aceleiaşi surse.
În judeţul Satu Mare, Ardealul este cel mai mare exportator cu capital românesc şi se află pe locul cinci în clasamentul general, după multinaţionalele Zes Zollner Electric, Contitech Fluid Automotive România, Electrolux România şi Anivis Rom, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică (INS).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban