Cu 43 de angajaţi în 2010, constructorul Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a raportat anul trecut un profit net de 43,4 mil. euro şi o cifră de afaceri de 161,3 mil. euro, potrivit Ministerului de Finanţe. Cu alte cuvinte, fiecare angajat a adus companiei controlate de Dorinel Umbrărescu un milion de euro anul trecut. De altfel, Spedition UMB este singura companie deţinută de un antreprenor local care a reuşit să intre în topul celor mai profitabile 20 de companii în 2010, având o marjă de profit de circa 27% în 2010.
Pe de altă parte, companii precum Euroconstruct Trading '98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) au înregistrat în 2010 un profit net per angajat de 27.000 de euro, în timp ce în cazul Delta ACM 93 (Florea Diaconu) indicatorul s-a situat la circa 33.000 de euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de la Ministerul de Finanţe.
Şi în cazul constructorilor străini, profiturile nete per angajat nu depăşesc câteva zeci de mii de euro. Spre exemplu, austriecii de la Strabag au înregistrat anul trecut pe una dintre cele mai importante firme pe care le au înregistrate în România, Strabag SRL, afaceri de 132,2 mil. euro şi un profit net de 3,1 mil. euro, iar profitul net pe angajat s-a ridicat la 7.500 de euro, în condiţiile în care compania avea 412 angajaţi în 2010. Situaţie similară în cazul Max Boegl România, una dintre cele mai importante firme prin care constructorul german activează pe piaţa românească: profit net de 34.900 de euro per angajat.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels