Companii

"Victime colaterale": toata piata de accesorii auto sufera scaderi de 35-40%

05.05.2009, 15:55 58

Falcon Electronics, unul dintre cei mai mari distribuitori locali de accesorii auto (detectoare radar, sisteme de securitate auto), estimeaza ca piata locala a inregistrat in acest an un regres de aproape 40% in urma scaderii drastice a vanzarilor de automobile.

Compania, care a inregistrat anul trecut afaceri de 14 milioane de euro, estimeaza ca in acest an vanzarile se vor reduce cu pana la 25%.
In 2008 Falcon a inregistrat o cifra de afaceri cu 9% sub nivelul din anul anterior (15,4 milioane de euro potrivit Ministerului de Finante) din cauza reducerii vanzarilor pe final de an. "Ultimele luni, octombrie-decembrie, nu s-au mai ridicat la vanzarile asteptate. A fost momentul cand din cauza crizei consumatorii nu au mai achizitopnat accesorii", a declarat Cristian Filip, directorul de marketing al Falcon Electronics.
El estimeaza ca scaderea de 35% a vanzarilor in prima parte a anului va fi compensata partial de o revenire in a doua jumatate a anului, iar cifra de afaceri a companiei va ajunge la aproximativ 10,5 milioane de euro, cu 25% sub rezultatul din 2008.
Filip a explicat ca vanzarile de accesorii auto nu s-au redus pana acum in aceeasi proportie cu piata de automobile noi, care s-a prabusit in primul trimestru cu 60%, datorita importurilor de automobile second-hand.
"Daca piata automobilelor noi s-a redus, inmatricularile pentru second-hand au explodat, iar echipamentele noastre sunt destinate acestor automobile. De obicei, acestea vin din Europa de Vest si au echipari precum instalatie de iluminare cu xenon, dar au nevoie si de o instalatie de securitate", a spus Filip.
Inmatricularile de automobile second-hand au escaladat in ultimele luni, astfel ca in martie acestea au ajuns la aproape 53.000 de unitati comparativ cu vanzarile de automobile noi, care au fost de 8.123 de unitati, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.
Filip a mentionat ca produsele cu cea mai mare cerere au ramas in aceasta perioada tot detectoarele radar, dar si sistemele de securitate, promovate prin discounturi periodice, in functie de gama.
"Nu avem reduceri la fel de mari ca si in retailul auto, dar desfasuram campanii cu o durata medie de doua saptamani pentru unele produse. Cerere inca exista, iar banii nu au disparut complet din piata", a spus Filip.
Pentru a contracara efectele crizei Falcon mizeaza anul acesta pe castigarea de cota de piata in domeniul sistemelor de navigatie prin GPS, precum si pe dezvoltarea de noi categorii de produse comercializate. Ultima categorie intrata in portofoliul Falcon o reprezinta sistemele audio pentru casa.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO