♦ Creşterea accelerată a facturii la utilităţi transformă soluţiile de eficientizare a consumului de energie din tendinţă în necesitate ♦ Mai mult, furnizorii de utilităţi lansează abonamente de servicii, astfel că energia pură devină doar un mijloc pentru promovarea unor produse şi servicii complementare.
„TendinÅ£a de creÅŸtere a facturii de energie electrică îi duce pe consumatori la dorinÅ£a de achiziÅ£ie de diverse tehnologii care îi ajută să economisească. Sperăm ca ritmul de creÅŸÂtere să fie unul destul de rapid“, a declarat Anamaria Marin, head of marketing service B2C, Enel X, divizia de soluÅ£ii inteligente a grupuÂlui de utilităţi Enel, în cadrul emiÂsiunii de business ZF Live.
Astfel, deÅŸi decaÂlaÂjeÂle faţă de pieÂÅ£ele vest-europene încă sunt semÂniÂfiÂcative, ritmul de creÅŸÂtere al pieÂÅ£ei le oferă furÂniÂÂzoÂrilor de soÂluÅ£ii motive de optimism. De altfel, Enel X a lansat în aprilie anul acesÂta sisteÂmul de casă intÂeÂliÂgentă Homix Home. Pachetul de bază vine cu un termoÂstat care se conecÂteaÂză la centrală electriÂcă, transÂforÂmând-o astfel într-un dispozitiv inteligent. Tot la tableta cu care vine sisÂtemul se pot conecta diferite elecÂtronice precum aparatul de aer conÂdiÅ£ionat. Mai departe, consumaÂtoÂrul poate alege să achiziÅ£ioneze ÅŸi alte accesorii smart pentru o expeÂrienÂţă completă. BecuÂrile ÅŸi prizele inteÂligente sunt unele dinÂtre cele mai căutate accesorii, alăÂturi de senzori de miÅŸcare care pot fi folosiÅ£i împreÂună cu restul echipamentelor.