Piaţa de artă din România, un segment pe care anul trecut s-au tranzacţionat lucrări în valoare de circa 6 milioane de euro, se confruntă cu o problemă majoră, lipsa colecţionarilor în contextul în care tinerii manifestă un apetit redus pentru astfel de investiţii.
Garantarea randamentelor ar putea fi una dintre soluţii, crede Cristian Anghel, director executiv al Goldart, una dintre cele mai mari case de licitaţii locale.
„Anul 2008 a fost foarte bun pentru artă, dar anii 2011-2012 au fost de vis pentru că erau disponibilităţi, dar mai ales erau colecţionari. Azi, colecţionarii sunt pe cale de dispariţie. Tinerii nu cumpără artă, iar dacă o fac, cumpără doar un bun estetic fără a gândi lucrurile în perspectivă. Ei nu urmăresc un autor, nu au ca obiectiv realizarea unei colecţii. Cred că este vorba şi despre o lipsă de educaţie, dar şi o greşeală a vechilor colecţionari care nu au ştiut cum să creeze viitoarele generaţii de colecţionari“, spune Cristian Anghel, cel care de la începutul anului trecut a preluat conducerea casei de licitaţii Goldart după o experienţă semnificativă dobândită în domeniul financiar.
„În 2016 am venit la Goldart după o carieră în burse, asigurări şi reasigurări. După ce ai reuşit să vinzi cu succes promisiuni (asigurări/reasigurări), să vinzi artă este mult mai uşor.“