Media & Advertising

Zoltan Szigeti: Am predat la cheie un grup compus din patru agentii solide si profitabile

18.02.2005, 00:00 52



In urma cu doua saptamani, Ziarul Financiar anunta ca Zoltan Szigeti nu mai este WPP Head of Country. Despartirea dintre Szigeti si retea a avut loc, dupa opt ani de zile, ca urmare a unor discordante privind managerierea afacerii, se arata intr-un comunicat al Ogilvy&Mather New York.



"Ne-am despartit in urma unor discutii foarte ample, la capatul carora am descoperit viziuni diferite despre viitorul companiei, respectiv diferente intre managementul antreprenorial pe care noi l-am practicat cu succes timp de 10 ani si managementul corporatist pe care si-l doreste compania. Atata vreme cat am m-am aflat la conducerea companiei, nu a fost vorba despre vreun fel de cerinte specifice legate de structura organizationala sau financiara, ci pur si simplu despre rigorile specifice unei companii internationale. Carora agentia din Bucuresti le-a raspuns intotdeauna", a explicat, pentru Ziarul Financiar, Zoltan Szigeti.



El a adaugat ca nu a fost decizia agentiei ca el si Mihaela Nicola, fostul sef al grupului Ogilvy Romania, sa plece, ci a fost vorba despre o concluzie la care s-a ajuns de comun acord cu reteaua.



Plecarea sa de la conducerea locala a WPP nu va influenta piata romaneasca de publicitate, considera Szigeti. "Compania Ogilvy functioneaza pe principii de eficienta. Rigoarea fundamentala a oricarei organizatii este legata de profitabilitate si din acest punct de vedere Ogilvy Romania a raspuns tuturor exigentelor retelei. N-am nici o indoiala ca activitatea Ogilvy Group va inregistra aceleasi succese si in viitor. Nu vad felul in care schimbari manageriale interne intr-o agentie pot influenta ansamblul pietei", afirma Zoltan Szigeti.





"Grupul Ogilvy nu a fost implicat in campania electrala"



In intervalul de timp scurs de la aparitia primelor informatii referitoare la schimbarea structurii mangeriale a Ogilvy Romania si pana la primele reactii oficiale ale retelei, in presa romana s-au facut mai multe speculatii despre plecarea lor din grup. Speculatiile s-au referit la unele nereguli financiare pe care le-ar fi depistat in cadrul companiei reprezentantii biroului din Londra al Ogilvy & Mather. Nu a fost trecut cu vederea nici un posibil amestec al Ogilvy Romania in campania electorala a PSD.



"Nici una dintre agentiile grupului nu a fost in vreun fel implicata in campania electorala. Una dintre agentiile aflate in parteneriat, dar in afara grupului, a oferit servicii de media buying. S-a speculat indelung pe aceasta tema, pe rolul de consultant individual pe care Mihaela l-a avut in campanie, dar nu exista vreun fel de legatura intre plecarea noastra si campania electorala. In plus, n-ar fi fost nici o problema pentru organizatie sa ofere servicii pentru comunicarea politica, a facut-o si in anul 2000, si in 1998, si in 1996", a precizat Zoltan Szigeti. El a adaugat ca "doar creativitatea industriei noastre a facut sa se nasca ideea controlului financiar care ar fi generat despartirea noastra de Ogilvy".



"Cu exceptia raportarilor financiare lunare si a auditurilor financiare regulate, ale caror rezultate au fost totdeauna impecabile, nu am avut nici un fel de control financiar in companie, intern sau extern, in ultimele luni. Zvonurile legate de lipsa banilor din evidentele contabile, enormitatea sumelor vehiculate sunt atat de deplasate, incat este absurd sa le comentez. Toate companiile Grupului Ogilvy Romania sunt sanatoase, profitabile, impecabile sub aspect legal si financiar", a asigurat fostul sef local WPP.





"Zvonul legat de cercetari ale PNA la Ogilvy este absolut ridicol"



In afara zvonurilor mentionate, pe piata romaneasca de publicitate a circulat si cel conform caruia Parchetul National Anticoruptie (PNA) ar cerceta biroul din Romania al Ogilvy si, implicit, pe Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola. In aceasta privinta, Szigeti sustine ca nici agentia, si nici vreun membru al acesteia nu face obiectul vreunei cercetari, verificari, investigatii, de orice natura. "si nici nu exista vreun motiv. Zvonul legat de cercetari ale PNA la Ogilvy este absolut ridicol. A fost lansat de un competitor, intretinut asiduu si probabil preluat ca si picanterie in conversatiile frivole ale industriei. Acest lucru nu ma surprinde, dar m-a surprins felul in care publicatii pretins serioase l-au inclus in articolele lor bazate pe "surse" sau ca "ipoteze". Este atat de absurda speculatia legata de dosare PNA si ar fi fost extrem de simplu sa fie verificata inainte de a o publica", a mai spus el.



Intrebat daca Ogilvy Romania a castigat conturi prin pitch-uri "aranjate", Zoltan Szigeti a declarat ca la pitchurile de media si la bugetele publice nu functioneza niciodata altceva decat parametrii strict masurabili si profesionalismul. "Publicitatea este o profesie cu multe imponderabile. Se intampla adesea ca pentru clienti sa fie importanta echipa agentiei, spiritul acesteia, faima ei creativa, competentele de account management sau pur si simplu, flexibilitatea operationala. Acestea sunt insa criterii de valoare adaugata si nu au rol determinant in decizia legata de castigatorul unui pitch. In masura in care clientii isi permit sa includa in evaluare si astfel de elemente "intangibile", puteti presupune ca exista decizii subiective legate de alegerea unei agentii de creatie", a subliniat Szigeti.



In ceea ce priveste contractele pe care Ogilvy Romania le-a derulat cu Guvernul Nastase, fostul sef local al WPP a precizat ca Ogilvy Grup nu a avut nici un contract cu fostul Guvern al Romaniei in ultimii patru ani. El a adaugat ca, in aceasta perioada, Ogilvy Romania a avut doar doi clienti cu bugete publice, Ministerul Turismului si AVAS, amandoi castigati la licitatii ce au fost publicate in Monitorul Oficial. "Licitatia de la Ministerul Turismului, de acum trei ani, este cel mai elocvent exemplu privind transparenta ce a stat la baza castigarii acestor bugete. La acea licitatie s-au inscris patru alte agentii, am depus ofertele in plicuri sigilate. Acestea s-au deschis de catre membrii comisiei, in fata reprezentantilor tuturor agentiilor. S-au citit preturile de media, caci acesta era subiectul licitatiei si a rezultat "in plen" ca Ogilvy a avut oferta cea mai buna. Am semnat cu totii un proces verbal in care se mentiona faptul ca s-au respectat procedurile de licitatie si in care erau trecute preturile oferite de fiecare agentie", a mai spus Szigeti.



Intrebat daca piata romaneasca de publicitate debordeaza de fair-play, corectitudine si profesionalism, si tinand cont de evenimentele recente, Zoltan Szigeti considera ca industria autohtona de profil are comportamentul imatur al varstei ei, de 15 ani. "Se va cizela, sunt convins, la maturitate, sau macar in cativa ani, la varsta majoratului".





"Am lansat deja doua noi companii de media"



Despre viitorul Ogilvy Romania, numai de bine. "Sunt mandru de ceea ce lasam in urma si privesc cu incredere viitorul Ogilvy in Romania. Am format si impus cea mai puternica organizatie de comunicare din Romania. Am "predat" la cheie un grup compus din patru agentii solide, profitabile, sanatoase, conduse de exceptionali profesionisti. Nu am nostalgii, sunt doar fericit cu rezultatele muncii noastre de 10 ani si cu stacheta pe care am ridicat-o intregii industrii", a conchis Szigeti.



Despre propriul viitor, asemenea. "Despre planurile mele de viitor, va raspund cu un verb la timpul trecut "am lansat" deja doua noi companii de media", a conchis el.



Recent, Manuela Necula a fost numita Head of Country al Ogilvy Grup Romania, in locul lui Zoltan Szigeti. Ea detinea anterior functia de Deputy Managing Director Red Cell si 141 Romania. Totodata, aceste doua agentii vor opera sub umbrela Ogilvy Grup Romania si vor raporta financiar acestui grup. Decizia a fost luata de WPP Group plc, pentru a consolida aceste companii in Romania. Christophe Lucius va continua sa fie Managing Director pentru agentiile Red Cell si 141. Pentru urmatoarea perioada, agentiile MindShare Media si Media Insight vor raporta direct catre Alex Herdt, CEO Ogilvy & Mather Group, Central & Eastern Europe.



Ogilvy & Mather face parte din grupul de companii WPP, care cuprinde peste 359 de birouri in peste 100 de tari. Biroul Ogilvy&Mather din Romania a fost infiintat in 1994. Din grupul de firme Ogilvy Romania mai fac parte Ogilvy & Mather Advertising, Ogilvy PR, MindShare Media, Media Insight.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO