Retail

Şeful producătorului de ambalaje Dunapack: 2011 va veni „la pachet“ cu un grad ridicat de incertitudine

Autor: Mirabela Tiron

21.10.2010, 10:44 37

"Vânzările şi producţia au fost la nivelulbugetat pentru acest an (...) 2010 se înscrie, din punctul meu devedere, ca şi anul precedent, înseria anilor cu o mobilitate a clienţilorceva mai pronunţată faţă de anii anteriori, care au fost maistabili din punctul de vedere economic", a declarat Vlad Vasiliu,managing director al companiei DunapackRambox.

Compania a înregistrat anul trecut o cifrăde afaceri de 17,9 milioane de euro şi un profit de 1,7 milioane deeuro, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.

Printre clienţii pe care i-a pierdut anul acestaproducătorul de ambalaje Dunapack Rambox se numără şi companiaKraft FoodsRomânia, cel mai mare jucător de pe piaţa ciocolateişi a cafelei.

Piaţa ambalajelor din carton ondulat, pe care maioperează Rondocarton Cluj, Romcarton şi alţii, a crescut cu 19% înperioadaianuarie-august anul acesta, până la 281 milioanemetri pătraţi, potrivit datelor transmise de Vlad Vasiliu.Producătorul de carton ondulat Dunapack, care a finalizat oinvestiţie de 500.000 de euro în modernizarea maşinii de cartonondulat, livrează cele mai multe produse pe piaţa românească,exporturile vizând doar Republica Moldova. "Deşi am rezerve în ceeace priveşte prognozele oficialede creştere economică pentru 2011, limitându-măstrict la analiza evoluţiei actuale a pieţei ambalajelor din cartonondulat, estimezcă businessul nostru va fi în creştere cu 14% anulviitor."

Vlad Vasiliu mai spune că se aşteaptă ca anul viitorsă vină "la pachet" cu un grad ridicat de incertitudine ca şi anulacesta. El susţine că urmărind preţul hârtiei, care este materiaprimă de bază în businessul pe care îl conduce, a observat ocreştere cu 60% în luna septembrie a acestui an faţă de aceeaşilună a anului trecut.

"Această tendinţă de creştere a preţului hârtiei seva face simţită şi în 2011, însă este dificil de spus la acestmoment care va fi traseul pecare îl vor urma aceste creşteri, cât şi momentele lacare se vor manifesta."

Şeful producătorului de ambalaje din carton ondulatspune că premisele considerate în construcţia bugetului pe anul2011 sunt creşterea producţiei industriale din România cu 1% şi aPIB-ului cu 1,3%, realizabile doar în măsura în care Guvernul vareuşi să definească un set de măsuri coerente şi convergente spreacesteobiective.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO