UPDATE 14:52: Guvernul a aprobat contractul de privatizare a companiei CFR Marfă - surse
Privatizarea CFR Marfă a fost decisă în februarie tot în CSAT, întrucât compania este una de interes strategic pentru securitatea ţării.
Doar că acum ea a devenit un subiect de dispută politică, la mai bine de o lună după desemnarea câştigătorului licitaţiei grupul GFR controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
Preşedintele Traian Băsescu i-a cerut premierului să-şi asume semnarea contractului de privatizare de aceea, a spus, el, îl va ţine pe Ponta interimar la Transporturi până la finalizarea procesului.
Ponta spune acum că va transmite CSAT hotărârea de guvern de privatizare a CFR Marfă, ceea ce înseamnă că Băsescu este obligat să-şi dea acordul asupra privatizării, pentru că şeful statului este şi şeful CSAT (premierul este vicepreşedinte al Consiliului).
În CSAT deciziile se iau prin consens, drept urmare Băsescu trebuie să fie de acord cu privatizarea, pentru că, dacă nu este, procesul este blocat, chiar dacă a fost desemnat deja un câştigător.
Astfel, Ponta îl coresponsabilizează pe Băsescu după ce acesta din urmă i-a cerut premierului să-şi asume responsabilitatea pentru privatizarea CFR Marfă.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels