ZF 24

Ce jucării au cumpărat românii de Paşte: produsele educative şi de exterior, în topul vânzărilor

Ce jucării au cumpărat românii de Paşte: produsele...

Autor: Georgiana Mihalache

30.04.2019, 10:19 188

Părinţii români au cumpărat jucării educative, dar şi cele potrivite pentru activităţile de exterior pentru copii de sărbătorile Pascale, bugetul alocat pentru aceste cumpărături fiind cuprins între 100 şi 200 de lei, în funcţie de vârsta copilului.

„Am observat o revigorare a vânzarilor pentru jucării educative. Noua generaţie de părinţi este mai responsabilă şi mai îndreptată spre lucrurile mai puţin hi-tech, fiind mediatizat efectul negativ al ecranelor asupra copiilor. Am văzut şi o revenire a pieţei pentru jucării de lemn, care nu era un tip de jucării atât de căutat de părinţi”, a spus pentru ZF Alice Mitu, acţionara retailerului de jucării ErfiKids.

Şi jucăriile de exterior, cum ar fi biciclete, trotinete, trambuline, jucarii de grădină cresc vânzările distribuitorilor, mai ales când temperaturile încep să crească.
„Am văzut că lumea a cumpărat din timp jucării, cu o săptămână, două înainte. Jucăriile de exterior au crescut cu 30% în această perioadă, mai ales de când a început să se încălzească vremea”, a spus pentru ZF Daniel Minciună, acţionarul Nichiduţă Trading, companie specializată în distribuţia de jucării.

Creşterea puterii de cumpărare se vede şi în achiziţiile de jucării ale părinţilor români, aceştia îndreptându-se către produse care respectă mai ales normele de siguranţă, în detrimentul criteriului legat de preţul produsului.

„Dacă vorbim de primul an de viaţă al copilului, sumele cheltuite de părinţi pentru cadouri sunt în jur de 200 de lei pentru genul acesta de cadouri de iepuraş. Dacă vorbim de vârste mai mari, bugetul este de 100-150 de lei pentru cadouri”, a mai spus Alice Mitu.

Vănzările retailerilor şi distribuitorilor de jucării cresc în această perioadă cu circa 20-30% faţă de lunile trecute. De altfel, un specific al pieţei de jucării este sezonalitatea, companiile din acest domeniu având vârfuri de vânzări mai ales de sărbători cum ar fi Paştele, Crăciunul sau ziua de 1 iunie – ziua copilului.

„I-am luat nepotului meu trei cărţi de poveşti care pot fi colorate, am cheltuit în jur de 50 de lei pentru cadoul de Paşte pentru el anul acesta”, spune Andreea L.

Piaţa de jucării a ajuns la vânzări de peste 1,1 miliarde de lei şi este influenţată puternic de trendurile de la nivel internaţional. Industria de jucării este dominată de importuri, în piaţă activând giganţii internaţionali care în ultimii ani şi-au deschis şi magazine proprii pe piaţa locală (Lego sau Jumbo). Piaţa românească de producţie de jucării se mai bazează pe doar câteva companii de talie mică, iar retailul, distribuţia şi magazinele online au prins avânt.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO