În ultimii ani Salonul Internaţional Auto Bucureşti (SIAB), organizat la standarde internaţionale şi susţinut de importatorii şi constructorii auto, a fost „înlocuit“ de două saloane auto la care participă dealerii auto, unul fiind Salonul Auto Moto organizat primăvara în Piaţa Constituţiei de compania K Group şi al doilea, Salonul Auto Bucureşti, organizat toamna de firma Premium Expo la Romaero Băneasa.
Spre comparaţie, închirierea unui metru pătrat de stand la acesta costă aproximativ 40-50 de euro, potrivit surselor din piaţă, în timp ce la SIAB 2007, ultima ediţie a salonului internaţional, preţul urca între 50 şi 90 de euro.
Mai mult, un stand la un salon internaţional costă de la câteva zeci de mii de euro la sute de mii de euro, la care se adaugă costuri suplimentare cu transportul conceptelor sau asigurarea maşinilor prezentate.
La începutul acestui an oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) declarau că în prezent piaţa auto locală nu-şi permite în acest moment un salon internaţional.
„Un salon internaţional trebuie să respecte standardele internaţionale, iar acest lucru presupune costuri ridicate. Dacă vânzările anuale erau la cel puţin 150.000 de autoturisme, alta era situaţia. Am reuşit să menţinem SIAB în calendarul OICA, dar nu ştim ce va fi anul viitor. Dacă piaţa rămâne tot la acest nivel, alt salon nu se poate organiza“, a spus în ianuarie Ernest Popovici, preşedintele APIA.
La cea de-a doua ediţie a Salonului Auto Moto (SAM) sunt prezente 25 de mărci auto cu 100 de autoturisme, utilitare, motociclete, scutere, ATV-uri şi piese de schimb şi branduri precum Ford, Kia, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, SEAT, Skoda, Mazda, Fiat şi Maserati.
Totodată, SAM 2014 este ultimul salon organizat în România unde va fi prezentă în mod oficial marca Chevrolet, brandul urmând să se retragă definitiv de pe piaţa europeană la mijlocul acestui an. „Am venit la salon cu ultimele modele Chevrolet. Cele mai multe aflate pe stoc urmează a fi livrate către clienţi. Singurul model pe care îl vom comercializa în continuare este Camaro“, a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini, prezent la SAM cu mărcile Chevrolet, Opel, Suzuki, Mazda şi Citroën.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.04.2014
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.