ZF 24

O familie din Braşov îşi împarte timpul între pilotaj şi un mic business cu obiecte din ceramică

O familie din Braşov îşi împarte timpul între...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.05.2014, 20:48 843

Melinda şi Csongor Giro, doi soţi de 27, respectiv 30 de ani din judeţul Braşov, s-au inspirat din tradiţia pentru obiectele din ceramică din Corund (judeţul Har­ghita) şi şi-au făcut acum aproxi­mativ doi ani propriul business care comercializează astfel de produse, numit Meli Art.

Firma vinde produse precum ceşti şi căni din ceramică, farfurii, ghivece şi suporturi pentru flori, dar şi produse de artizanat. „Soţia mea provine dintr-o familie cu rădăcini în zona Corundului şi acolo au o tradiţie îndelungată pentru obiectele din ceramică. Aşa ne-a venit ideea să ne facem o mică afacere“, spune Csongor Giro, care în timpul săptămânii lucrează la o firmă de IT din Braşov, iar în weekend pilotează un avion al familiei de pe Aerodromul Băneşti (judeţul Prahova).

Pasiunea pentru pilotaj o moşteneşte de la tatăl său, care a fost pilot, şi i-a transmis-o şi soţiei lui, care îl însoţeşte la concursurile sau la demonstraţiile pe care le realizează. „Zbor de când mă ştiu, iar pilotajul este o «boală de familie», tata fiind pilot. Am lucrat şi ca pilot pentru o firmă spaniolă, însă programul încărcat m-a făcut să revin la IT.“

Businessul cu obiecte de ceramică este o activitate suplimentară, în care antreprenorul spune că nu a investit foarte mult. Produsele le achiziţionează de la câteva depozite din zona Corundului şi le comercializează online pe site-ul Meli Art.

Preţurile variază de la 5 lei pentru o cană din ceramică sau 8 - 14 lei pentru o scrumieră şi pot ajunge la 160 de lei pentru un butoi decorativ, conform site-ului Meli Art.

Antreprenorul afirmă că în general oamenii cumpără astfel de produse pentru a le face cadou, însă a mai avut şi comenzi din aria horeca (hoteluri, restaurante). El arată că nu a avut un produs „vedetă“, care să înregistreze vânzări spectaculoase, şi că oamenii cumpără orice, chiar şi o scrumieră.

„Cea mai mare comandă primită până acum a venit de la un restaurant, care a comandat 75 de produse. Au vrut tot felul de modele de căni, ceşti sau farfurii. Nu mă pot axa pe cadourile corporate, de exemplu, pentru că în general companiile nu cumpără astfel de produse“, mai spune antreprenorul.

El nu înaintează o cifră de vânzări pentru businessul pe care îl operează, iar firma Meli Art SRL nu are depus bilanţ la Ministerul FInanţelor pentru 2012 şi 2013, primii ani de funcţionare ai societăţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO