Zece jucători cu mai puÅ£in de 3.000 de magazine sub diferite formate ÅŸi cu afaceri ce au sărit anul trecut de 60 mld. lei controlează mai mult de juÂmăÂtate din comerÅ£ul cu dominantă aliÂmenÂtară din România. Mai exact, compaÂnia de cerceÂtare de piaţă GfK anunţă că în România comerÅ£ul modern a ajuns anul trecut la o cotă de piaţă de 62%. Retailerii straini au reuÅŸit să mai „fure“ două procente de la micii chioÅŸcari ÅŸi de la ceilalÅ£i jucători din comerÅ£ul tradiÅ£ional (pieÅ£e, magazine specializate, etc), arată calculele ZF.
LanÅ£urile de hipermarketuri, supermarÂkeÂturi, magazine de discount, cash & carry ÅŸi proÂxiÂmitate modernă au ajuns să domine piaÅ£a loÂcală după ce timp de 23 de ani au desÂchis maÂgazine noi an de an. Mai exact, anual se inauÂguÂrează 250-300 de unităţi noi, în principal pe format mic, acestea fiind concuÂrentul direct al magaziÂneÂlor tradiÅ£ioÂnale. Ba mai mult, aceste magaÂziÂne intră chiar în cartierele dormitor ÅŸi în loÂcaÂlităţile mici unde înainte comerÅ£ul tradiÅ£ioÂnal era singurul care făcea regulile.