Auto

Grupul Renault a înregistrat în ultimul trimestru afaceri de 11,4 miliarde de euro, în scădere cu 6% faţă de anul trecut

Grupul Renault a înregistrat în ultimul trimestru...

Autor: Bianca Ciocotisan

23.10.2018, 14:01 104

Grupul Renault a înregistrat în trimestrul al treilea al anului o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de euro, în scădere cu 6% faţă de 2017, când cifra de afaceri a fost de 12,2 miliarde de euro, informează compania.

Înmatriculările mondiale de autoturisme şi vehicule utilitare ale Grupului Renault (incluzând mărcile Jinbei şi Huasong, de la 1 ianuarie 2018) au crescut cu 2,9% în al treilea trimestru, într-o piaţă care a scăzut cu 2,4%. Cota de piaţă a crescut cu 0,2 puncte în comparaţie cu anul 2017, ajungând la 4,0%.

În Europa, pe o piaţă care a crescut cu 8,6%, înmatriculările grupului au avut o dinamică pozitivă de 0,8%, datorată în principal succesului modelelor din segmentul B (Clio, Captur) şi din segmentul C (Mégane şi Noul Duster). Pe segmentul vehiculelor electrice, vânzările ZOE au crescut cu 7%, iar cele ale Kangoo Z.E. s-au dublat.

În afara Europei, pe o piaţă care a scăzut cu 3%, Grupul a înregistrat o scădere de 2% a înmatriculărilor, incluzând aici şi mărcile Jinbei et Huasong.

În America Centrală şi de Sud, înmatriculările Grupului au crescut cu 0,2% în ciuda declinului pieţei argentiniene (-24,9%). În Asia-Pacific, creşterea a fost de 72% incluzând şi mărcile Jinbei şi Huasong (-14,8% raportat la un perimetru echivalent cu cel din 2017).

Vânzările Grupului au încetinit în regiunile Africa - Orientul Mijlociu - India (-24,4%) şi Eurasia (-5,6%). Regiunea Africa - Orientul Mijlociu - India a fost afectată în principal de scăderea cu 34,7 % a înmatriculărilor din India şi de suspendarea activităţii grupului în Iran. În Eurasia, volumul vânzărilor şi-a continuat creşterea în Rusia (+5,0%), însă cele din Turcia s-au diminuat cu 52,5% pe fondul unei pieţe în scădere cu 51,3%.

Grupul estimează că ân 2018 piaţa mondială va avea o creştere de 2% în comparaţie cu anul 2017, în scădere faţă de estimarea anterioară, de 3%. Piaţa europeană ar urma să crească cu peste 1,5%, cu o evoluţie pozitivă de peste 4% (comparativ cu +2% ) în Franţa.

În afara Europei, se estimează că piaţa din Brazilia va avea o creştere de 10%, iar cea din Rusia de peste de 10%. Pentru piaţa din China estimarea de creştere este de 2% (comparativ cu +5%) şi pentru cea din India de 8%.

În acest context, Grupul Renault confirmă obiectivele stabilite: creşterea cifrei de afaceri (raportat la un curs de schimb şi perimetru constante), menţinerea marjei operaţionale a Grupului peste 6,0%, generarea unui free cash-flow operaţional pozitiv din activitatea Automobile.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO