♦ Distribuitorii de materiale de construcţii – fie ei retaileri sau lanţuri de depozite – s-au lovit în ultimul an de reticenţa dezvoltatorilor imobiliari şi a persoanelor fizice în faţa perspectivei de a demara noi proiecte ♦ Inflaţia ridicată şi incertitudinea economică i-au făcut pe mulţi să spună „pas“ unor eventuale proiecte de construcţie sau de renovare.
Piaţa locală a bricolajului s-a îmbogăţit, de la începutul anului cu un magazin nou, însă, pe de altă parte, alţi retaileri au închis magazine, afectaţi de condiţiile actuale ale economiei. Perspectivele pentru lunile următoare sunt totuşi optimiste.
Cea mai notabilă deschidere de pe piaţa de bricolaj de la începutul acestui an este cea a magazinului MatHaus, un brand creat de familia Rapotan din Galaţi. Antreprenorul Cezar Rapotan, care a pus bazele companiei de distribuţie a materialelor de construcţii Arabesque şi ale reţelei de magazine MatHaus, a extins lanţul de retail cu o unitate nouă la Suceava, inaugurată în martie. Inaugurarea a creat astfel o platformă logistică de 46.900 de metri pătraţi, în care s-au investit 25 de milioane de euro. Platforma include, pe lângă magazinul MatHaus de 22.000 de metri pătraţi, şi un depozit Arabesque.