Business Hi-Tech

Telekom revine asupra preţurilor la cartelele preplătite

Telekom revine asupra preţurilor la cartelele preplătite

Autor: Adrian Seceleanu

07.01.2015, 00:04 4927
Telekom România Mobile (fostul Cosmote), numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă cu aproxi­ma­tiv 5,9 milioane de clienţi, a tăiat cu pâ­nă la trei euro tarifele cu care a ieşit pe piaţă după rebrandingul din sep­tembrie 2014, cel mai probabil ca parte a unui efort de stabilizare sau revenire la creştere într-un segment de business în care a înregistrat scăderi constante în ulti­mii ani din punctul de vedere al numărului total de utilizatori.

Cea mai mare scădere a fost aplica­tă extraopţiunii de 10 euro, care acum are un tarif de 7 euro cu păstra­rea numărului de minute / SMS-uri şi a tra­ficului de date. Pe de altă parte, cea mai agresivă mutare este cea prin care com­pania vin­de 1.000 de mi­nute sau SMS-uri naţio­na­le, plus ape­luri şi SMS-uri neli­mi­tate în re­ţeaua proprie şi un trafic pe internet de 1 GB pe lună la un tarif de 6 euro.

Dacă pe segmentul de cartele pre­plă­tite Tele­kom a de­cis să-şi ajus­teze tari­fe­le, tempe­rân­du-şi ast­fel efor­turile de a-şi ma­jora ve­ni­tul mediu pe utiliza­tor, pe seg­men­tul de abo­na­men­te pre­ţurile au ră­mas în­gheţate la ni­velul din septembrie.

La finele lunii sep­tem­­brie 2014 com­pa­nia avea 1,578 milioa­ne de abo­naţi şi 4,311 milioa­ne de utilizatori de car­tele. Com­pania a pier­dut te­ren pe seg­men­tul pre­pay în ulti­mii ani, scă­zând de la aproxi­ma­tiv 5 milioa­ne de uti­li­za­tori în sep­tem­brie 2011.

Liderul pieţei loca­le de telefonie mobilă est­e Orange, care are pes­te 10 milioane de cli­enţi, dintre care pes­te patru milioane au abonamente.

Numărul trei pe piaţa de telefonie mo­bilă a tăiat preţurile cu care a venit pe piaţă după rebrandingul din septembrie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO