Companii

Dacia Plant din Braşov vrea să treacă de 30 de milioane de lei

Dacia Plant din Braşov vrea să treacă de 30 de...

Autor: Corina Mirea

04.03.2016, 00:05 569
Producătorul Dacia Plant, deţinut de antreprenori locali, şi-a majorat cu 24% cifra de afaceri anul trecut faţă de 2014, potrivit informaţiilor transmise de companie.

Astfel, calculele ZF arată că în 2015 producătorul a ajuns la o cifră de afaceri de circa 29 de milioane de lei. Motorul care dă viaţă businessului creat de antre­prenorii români Călin Ianţa şi Radu Ionescu este fabrica din comuna Bod, judeţul Braşov.

„Am atins un prag de dez­voltare care impune un ma­nagement performant, proceduri riguroase, un sistem eficient de control şi, nu în ultimul rând, planificare strategică (...)“, a spus Cosmina Oprea, director general al Dacia Plant.

Afirmaţia sa vine în contextul în care unul dintre principalele motive de creştere pentru busi­nessul Dacia Plant de anul trecut anunţate de com­panie a fost trecerea de la un sistem de ma­na­gement antre­prenorial la cel bazat pe spe­cialişti în mana­ge­ment pentru departamentele-che­ie.

La în­ce­putul anului trecut, Dacia Plant a adus-o pe poziţia de director de marketing pe Carmen Dincă, un manager cu experienţă în in­dus­tria FMCG, care a lucrat pentru companii precum Col­gate-Palm­olive, Coca-Cola, Wella şi Wri­gley/Mars. 

„Estimăm că în anul 2016 Dacia Plant va înregistra o creştere de peste 10% a cifrei de afaceri. Produsele noastre sunt disponibile în prezent în peste 5.000 de puncte de vânzare, astfel că, deocamdată, deschi­derea unor magazine proprii nu face parte din strategia noastră“, susţine di­rectorul general al Dacia Plant, care are în prezent 205 angajaţi.

Produsele care ies din fabrica de la Bod ajung atât în marile lanţuri de farmacii, precum Catena, Sensiblu, Dona sau Bella­dona, dar şi în lanţuri de su­permarketuri precum Billa şi dm drogerie markt sau în hiper­mar­keturi precum Kauf­land, Carre­four şi Cora.

Anual, din fabrica celor de la Dacia Plant ies aproximativ două milioane de cutii de com­primate, peste un milion de cutii de tincturi şi  270.000 de cutii de siropuri din plan­te.

Cel mai bine vândute pro­duse din portofoliul Dacia Plant sunt comprimatele Interferonat (pentru reglarea secreţiei de interferon şi regenerarea celu­lelor hepatice), siropul Calmo­tusin şi compri­matele Reglator pentru tensiune.

Pe lângă comprimate, tinc­turi, pulberi şi siropuri, Dacia Plant mai produce şi sucuri 100% naturale, fără zahăr într-o secţie ale cărei cărămizi au început să fie puse în 2013, potrivit celor mai recente informaţii ale ZF.

În prezent, Dacia Plant se apropie de 300.000 de unităţi de suc fără zahăr pe an, care sunt comer­cia­lizate sub brandul „Bun de Tot“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO