♦ Ca atractivitate, România se situează pe locul 9 în regiune. Primele locuri sunt ocupate de Slovenia, Polonia şi Cehia.
Majoritatea investitorilor germani din România văd propriile afaceri şi perspectivele acestora ca fiind stabile în următoarea perioadă, dar spun că este nevoie de mai multe investiţii în zona de educaţie şi cercetare, arată cel mai recent sondaj realizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) în rândul reprezentanţilor companiilor germane.
Analiza prezintă situaţia economică şi a afacerilor actuale ale companiilor, dar oferă şi o imagine de ansamblu a celor mai importanţi factori de risc pentru dezvoltarea afacerilor din punctul de vedere al companiilor, precum şi o evaluare a condiţiilor pe care le oferă România ca amplasament investiţional.
Astfel, situaţia actuală a companiilor germane în România s-a înrăutăţit uşor în comparaţie cu primăvara anului 2023, aceasta fiind acum considerată bună doar de 33% dintre cei chestionaţi (în 2023: 45%).
Raportat la aşteptările privind evoluţia propriilor afaceri, aproape 40% dintre cei întrebaţi cred că afacerile lor vor merge mai bine în următoarele 12 luni (2023: 46%), iar 22%văd o înrăutăţire a acestora (2023: 16%).
În ceea ce priveşte conjunctura pe următoarele 12 luni, doar 19% dintre respondenţi se aşteaptă la o îmbunătăţire (2023: 25%), în vreme ce 38% sunt pesimişti (2023: 29%), iar 43% nu se aşteaptă la nicio schimbare (2023: 46%).