Companii

Exclusiv online: De ce isi pun hipermarketurile marcile proprii si pe haine?

Exclusiv online: De ce isi pun hipermarketurile marcile proprii si pe haine?
21.04.2010, 00:00 262

Retelele de hipermarketuri au pornit ofensiva marcilor propriipe segmentul alimentar, odata cu deschiderea primelor magazine deformat modern in Romania, insa in ultimii 1-2 ani au atacatputernic si categoria articolelor de imbracaminte, mizand peproduse mai ieftine decat marcile retailerilor de fashion.

Carrefour a lansat in Romania in 2008 marca proprie de haineTex, anuntandu-si la acea data obiectivul de a aduce Tex la opondere de 60% din totalul vanzarilor realizate la raionul detextile. Anul trecut, retailerul a mizat pe cresterea vanzarilor dehaine pentru copii, listand in hipermarketuri colectia Violet byAndreea Marin Banica.

La randul sau, reteaua Real are in hipermarketuri cinci marciproprii de imbracaminte si planuri de a-si extinde portofoliul in2010.

"Anul acesta vom creste portofoliul tuturor gamelor de produseproprii din sectorul nealimentar, inclusiv Designer's (imbracamintepentru barbati si pentru femei), My Little Bear,Zebralino, Feel-X (imbracaminte pentru copii), Active (articolesport) sau X-CLUB (genti si accesori pentru calatorii) », audeclarat reprezentantii Real Hypermarket Romania.

De ce investesc hipermarketurile in creareapropriilor branduri de haine ?

"Brandurile mari de haine nu vor sa se listeze inhipermarketuri, au propriile retele de retail de fashion. La noimerg foarte bine vanzarile de haine marca proprie pentru femei,barbati si copii", spune directorul unuihipermarket.

Intr-un hipermarket, marcile proprii de imbracaminte suntproduse nesofisticate, precum lenjerie, articole sportive, pijamalesau camasi, si sunt situate, in general, pe primul nivel de pret.Aceasta ar putea fi una dintre explicatiile faptului ca marcileproprii prind la cumparatori.

"Nimeni nu cumpara un frigider sau un LCD marcaproprie a unui hipermarket, dar pe haine vanzarile brandurilornoastre merg bine, pentru ca au un raport calitate-pretbun", mai afirma directorul dehipermarket.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO