Companii

Primăria Capitalei face primul pas spre zona metropolitană a Capitalei şi se aşteaptă la 25 de milioane de călătorii cu viitorul tren metropolitan dintre Gara de Nord, Pipera şi Gara Obor

Primăria Capitalei face primul pas spre zona...

Autor: Bogdan Alecu

11.09.2022, 10:51 12153

♦ Primăria Capitalei vrea să unească pentru început trei zone de interes ale Bucureştiului cu ajutorul unui tren metropolitan ♦ Pentru toate traseele trenului metropolitan, s-a estimat o cerere de 82.000 de călătorii pentru zilele lucrătoare, respectiv 24,6 mil. călătorii pe an ♦ Estimarea pentru ruta Bucureşti-Nord-Bucureşti-Obor este de 5.900 de călătorii/zi lucrătoare, respectiv 1,7 mil. călătorii anual.

Lipsa unui transport public re­gional eficient pune presiune pe infrastructura subdezvolta­tă a Bucureştiului. Dacă oraşe­le vestice s-au dezvoltat pe modelul suburbiilor conectate la punctele principale de interes prin trenuri, Bucureştiul a abandonat aproape complet componenta feroviară şi fiecare s-a descur­cat cum a crezut - prin achiziţia unei maşini.

Trenul metropolitan ar urma să uneas­că punctele de la marginea Bucureştiului cu două zone importante ale Capitalei, însă viteza cu care o va face va con­ta cel mai mult. Mo­men­tan viteza medie a trenurilor de călători este circa 45 km/h.

Trenurile metropolitane sunt utilizate în Europa Cen­trală şi de Vest pentru a aduce către zonele de interes oameni care trăiesc în suburbii.

Bucureştiul s-a transformat într-un Manhattan al Europei de Est când vine vorba de fluxul zilnic de navetişti. De luni până vineri începând cu 5 dimineaţa coloa­ne de microbuze, autobuze şi maşini per­sonale se îndreaptă spre Capitală pentru a suplimenta forţa de muncă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO