Românii au cheltuit în perioada ianuarie-aprilie 2021 cu 5,7% mai mulţi bani pe produse de larg consum comparativ cu aceleaşi luni din anul anterior, arată o analiză a companiei de cercetare RetailZoom.
Avansul este susţinut doar de apetitul pentru produse alimentare (+5,7%) şi ţigări (13,3%). La polul opus, vânzările de produse de îngrijire personală şi a locuinţei scad cu 0,7% şi cu 2,7%. Declinul vine în contextul în care în martie anul trecut se instaura lockdownul iar pandemia începea să lovească din plin Europa. În acele momente de panică s-au cumpărat masiv bunuri nealimentare, de la hârtie igienică la săpun. Vedetele au fost dezinfectantul de mâini şi spirtul. La polul opus, oamenii au renunţat atunci să mai cumpere produse de machiaj sau deodorante dat fiind că au stat acasă cea mai mare parte a timpului, iar în afara locuinţei au purtat mască.