Companii

ZF Branduri româneşti. Naţionalismul, o sabie cu două tăişuri? Consultant: „Coca-Cola, Red Bull sau Big-Mac pot intra pe orice piaţă, dar pentru alte produse e nevoie de o adaptare la preferinţele de consum locale. Neînţelegerea brandului este o barieră majoră pentru companiile româneşti care vor să exporte“

ZF Branduri româneşti. Naţionalismul, o sabie cu două...

Autor: Florentina Niţu

10.04.2024, 16:00 107

Recent, Ziarul Financiar a lansat pentru prima dată catalogul Branduri româneşti  Acesta este unul dintre produsele cele mai longevive ale Ziarului Financiar şi a pornit ca un supliment în urmă cu mai bine de un deceniu.

Deseori, antreprenorii ro­mâni au spus că „Made in Ro“ e o etichetă greu de ac­ceptat în negocierile pri­vind exportul produse­lor autohtone. Astfel, deşi pe piaţa românească au reuşit să atingă o cotă de piaţă importantă, listarea produselor în alte pieţe europene sau non-euro­pene a fost o provocare şi au simţit naţionalismul ca o sabie cu două tăişuri. Pe de altă parte, Bogdan Belciu, co-fondator şi partener al companiei de consultanţă Valorem Business Advisory, consideră că neînţelegerea pieţei externe şi adaptarea la preferinţele locale au fost, de fapt, bariera din calea exportului.

„Este o realitate a oricărei pieţe: există produse care nu au nevoie de o adaptare foarte mare. Exemplele cele mai simple sunt Coca-Cola, Red Bull şi Big-Mac. Pentru multe altele este nevoie de o adaptare la preferinţele de consum locale, care poate fi văzută ca o provocare, dar este, în fapt, o realitate a tuturor pieţe­lor şi neînţelegerea sa este o barieră majoră pentru companiile locale care vor să exporte“, a explicat Bogdan Belciu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO