ZF 24

Şeful Bursei îşi face echipă de vânzări care să meargă după companii şi investitori

Şeful Bursei îşi face echipă de vânzări care să...

Autor: Stefan Musgociu

16.09.2013, 20:48 1275

Directorul general al Bursei de Valori Bucureşti, Ludwik Sobolewski, vrea să înfiinţeze până la sfârşitul anului o echipă de vânzări în cadrul BVB, care să atragă noi comapanii la listare, noi investitori la tranzacţionare şi brokeri.

„Folosesc acest termen (echipă de vânzări - n.red.), deşi nu îmi place atât de mult, pentru că mai degrabă este vorba despre a spune poveşti credibile, care este situaţia actuală, cum poate influenţa piaţa de capital viitorul unei companii sau viitorul unei organizaţii. Este un termen tehnic. Prefer business development. Avem nevoie de o astfel de echipă, care să adreseze mesaje, dar şi acţiuni, pentru trei grupuri de participanţi: companii, cele listate sau cele care pot fi listate, investitori existenţi şi cei pe care îi dorim, şi al treilea grup intermediarii (brokerii -n.r.), cei care ar trebui să aibă mai intens contacte directe cu investitorii şi companiile. Într-un final cineva trebuie să execute tranzacţia, îndiferent că este pe piaţa primară sau secundară“, a declarat Sobolewski.

Echipa de vânzări va fi înfiinţată până la finalul anului, potrivit direc­to­ru­lui general al Bursei. El nu a dat detalii despre numărul de persoane care vor forma echipa de vânzări sau dacă vor fi implicaţi doar angajaţi ac­tuali ai BVB, menţionând că sunt mai importante competenţele mem­brilor echipei.

„Bursa este un produs dificil (de vândut - n.red.), este ceva care atunci când este vândut necesită multe cunoş­tinţe şi înţelegere, pentru că nu este suficient să spui: «Existăm, avem şi alte companii listate, avem câţiva in­ves­titori». Este necesar să răspunzi la diferite întrebări puse de investitori, dacă vindem bursa investitorilor, inter­mediarilor, ca să fie noi brokeri, sau companiilor, dacă vrem noi listări. Cu cât aprofundezi cu ei, cu atât de difi­cile pot fi aceste întrebări. Această echipă necesită multe competenţe şi vi­ziune în ceea ce poate fi arătat spre exem­plu antreprenorilor, dacă pe aceş­tia îi vizăm“, a afirmat Sobolewski.

Echipa de vânzări ar urma să fie împărţită în trei subunităţi, una care să se adreseze companiilor şi investi­to­rilor, alta care să ţină legătura cu brokerii locali şi străini, iar o a treia va avea ca obiectiv atragerea de clienţi pentru vânzarea de date, cum ar fi cotaţiile în timp real.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO