Auto

Doua saloane la Los Angeles in acelasi an

11.01.2006, 20:11 14

Mutarea extravagantului salon de la Los Angeles in toamna va face ca anul acesta sa fie singurul in care vor fi organizate doua evenimente la interval de aproape noua luni.

Aflat aproape in fiecare din ultimii ani in concurenta directa cu Detroit, evenimentul de pe coasta de vest a Statelor Unite, din Los Angeles, a fost permanent complexat, chiar daca a incercat sa compenseze prin prezentari de masini care de care mai spectaculoase.

Aceeasi a fost situatia si in acest an, la ultima editie care va avea loc in luna ianuarie. De anul viitor salonul se va muta in toamna, astfel ca editia din 2007 va avea loc in toamna acestui an, 2006 fiind un an cu doua saloane auto la Los Angeles.

Revenind la editia din acest an din perioada 4-15 ianuarie, organizatorii au dat ce au avut mai bun. Aceasta inseamna in primul rand mult asteptatul model Bugatti Veyron, cea mai scumpa masina din lume.

Acesta poate fi deja considerat unul de colectie, pentru ca la uzina din Franta nu s-au mai facut masini din 1956. Bugatti Veyron are un pret de 1,2 milioane de dolari (aproape un milion de euro). Automobilul are peste 1.000 de cai-putere, dezvoltati de un motor W16 si poate atinge 100 km/h in 3 secunde, viteza maxima fiind de 400 de km/h.

Transmisia la toate cele patru roti a unei astfel de puteri este asigurata de o cutie de viteze secventiala cu dublu ambreiaj (DC) si cu 7 trepte de viteza comandate de la volan. Sistemul DC permite schimbarea unei trepte de viteza in numai 0,2 secunde.

Porsche are un blazon de respectat in Statele Unite, iar acest lucru se vede la standul germanilor din cadrul salonului de la Los Angeles. Alaturi de modele precum cele din gama Carerra, noul GT si modelul de colectie Carerra GT din 1960, standul germanilor cuprinde postere clasice cu modelele companiei care au castigat importante competitii automobilistice sau ecrane pe care este prezentata evolutia Porsche de-a lungul anilor.

Prezent la standul Porsche este si modelul Cayenne Turbo S, o versiune de 520 de cai putere a SUV-ului cu acelasi nume. Aceasta versiune atinge 100 km/h in numai 4,8 secunde, viteza maxima fiind de 270 km/h. Din gama Porsche, doar modelul Carrera GT dispune de o motorizare ce dezvolta o putere superioara.

Cutia de viteze automata cu 6 rapoarte Tiptronic, precum si sistemul de tractiune integrala sunt neschimbate, dar componentele suspensiilor si software-ul care controleaza sistemul activ de management al suspensiilor (PASM) au fost schimbate. Acelasi lucru s-a intamplat si cu sistemul de franare, care a fost modificat pentru a face fata puterii suplimentare.

Pretul de baza pentru piata americana este de 111.000 de dolari (circa 90.000 de euro).

Mercedes, o alta marca ce asteapta multe de la piata americana, a decis sa prezinte la Los Angeles noul model de lux S600, echipat cu un motor V12 de 5,5 litri si o putere marita la 510 cai-putere. Masina ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora in 5 secunde.

Pe langa sporirea puterii motorului, S600 va beneficia si de dotari standard pentru 2007, cand va fi introdus pe piata nord-americana. Astfel, clientii Mercedes nu vor plati in plus pentru sistemul de asistenta a condusului pe timp de noapte sau pentru sistemele de siguranta PreSafe si Disctronic Plus, care acum sunt prevazute si cu un radar de putere redusa. Pretul pentru acest model porneste de la 130.000 de dolari (106.000 de euro) si va fi introdus pe piata nord-americana in primavara anului viitor.

Cu o astfel de oferta variata in proiect pentru urmatorii ani, producatorii auto par ca au inteles ca singura varianta valabila de crestere a vanzarilor nu este reprezentata de reducerile de pret sau sistemele de finantare fara dobanda, ci mai degraba de lansarea unor modele noi intr-un ritm cat mai alert.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO