Auto

Primarul Gabriela Firea, în urma scandalului supraglomerării din zona de nord a Capitalei: Nu se pune în niciun caz problema să renunţăm la culoarele unice

Primarul Gabriela Firea, în urma scandalului...
24.05.2017, 09:40 1532

Primarul General, Gabriela Firea, împreună cu reprezentantii directiilor de transporturi si utilitati din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, au stabilit modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoţi introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală, în urma supraglomerării Bucureştiului ca  urmare a numărului masiv de autovehicule înmatriculate în primele 4 luni ale anului.

 „Nu se pune în niciun caz problema să renunţăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un document strategic de planificare a transportului in regiunea Bucuresti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizeaza  clar ca una dintre masurile care duc la cresterea mobilitatii este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom actiona să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicand in aceasta perioada un set de masuri complementare care sa ajute la decongestionarea traficului.

Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în Bucureşti, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Faţă de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creştere a parcului auto din zona metropolitană Bucureşti de peste 30.000 de unităţi. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puţine, care tranzitează zilnic Bucureştiul, precum şi cele înmatriculate în alte judeţe sau alte ţări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.

Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier,  vom avea în foarte scurt timp un oraş complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem şi alt gen de măsuri”.

Principalele proiecte ale Municipiului Bucuresti care vizeaza fluidizarea traficului rutier in zona Bucuresti-Ilfov sunt  incluse in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030  si vizeaza:

·        introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km;

·       achizitia a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze, pentru inceput.  Proiectul mai presupune si modernizarea infrastructurii de tramvai si extinderea acesteia cu 41 km de cale dubla, precum si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii,

·       constructia de parcari  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras,

·       constructia de parcari subterane,

·       amenajare si largire Prelungirea Ghencea,

·       largire str. Jandarmeriei,

·       reconfigurarea intregii zone de birouri Pipera - str. Fabrica de Glucoza, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,

·       amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing),

·       crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa,

·       regandirea si extinderea sistemului de management al traficului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO