CC-ul de la Volkswagen renunţă la apelativul Passat şi devine model de sine stătător odată cu faceliftul. Mai mult, CC-ul a fost acum ridicat în grad şi reamplasat în gamă peste Passat şi sub Phaeton, fiind considerat acum un model premium.
Această repoziţionare s-a făcut în contextul în care VW deţine în portofoliu un model de clasă medie şi unul de lux, însă niciunul între acestea. Astfel, noul CC poate fi considerat cel mai "premium" VW de până acum, desigur, fără a lua în calcul Phaeton sau Touareg. Indiferent unde s-ar afla, un CC iese imediat în evidenţă - întâi prin grila cromată a radiatorului după care prin linia profilului. Iei loc la bord şi imediat recunoşti că este un Volkswagen - de la volan la sistemul multimedia şi apoi la meniul computerului de bord. Dar avem acum inserţii de aluminiu satinat şi un design în ton cu exteriorul dinamic. Am observat rapid izolarea fonică foarte bună şi scaunele sport disponibile acum pentru întreaga gamă.
Partea frontală este o reinterpretare a liniilor pe care Volkswagen le foloseşte în ultimii trei ani, iar CC a preluat în stil propriu de la Passat-ul clasic grila sobră şi farurile care folosesc acum LED-uri pentru iluminarea diurnă. Spatele păstrează forma alungită a stopurilor, dar aspectul acestora a fost reconfigurat în ton cu tiparul gamei. Ceea ce contează însă cel mai mult este modul în care CC-ul te face să te simţi la volan. Motorul TDI de 2,0 litri şi 170 CP răspunde ferm la comenzi, transmisia DSG schimbă treptele extrem de repede, iar "coloana sonoră" oferită de evacuare este foarte plăcută auzului, cu toate că discutăm despre un diesel. Mai mult, direcţia este fermă şi precisă, fiind uşor de manevrat în traficul urban aglomerat, cât şi atunci când se "pilotează" mai sportiv. Consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de aproximativ 7 litri/100 km, în condiţiile în care o bună parte din test s-a derulat în oraş.
Echiparea standard s-a îmbogăţit acum cu farurile bi-xenon, alături de sistemul care detetectează oboseala şoferului şi sistemul audio RCD 310. Sistemele Lane Asist şi Side Assist asigură un grad mai ridicat de siguranţă, la fel ca şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie.
Volkswagen CC
Propulsie: L4, 1.968 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată şase trepte, 170 CP la 4.200 rpm, 350 Nm la 1.750 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 8,6 s, viteză maximă 227 km/h, consum mediu 4,9 l/100 km, emisii CO2 129 g/km.
Preţ: N/A
Plus: Design, sportivitate, consum scăzut
Minus: Era de preferat un nou sistem multimedia
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels