Companii

Vânzările Heineken au crescut cu 6% în România, dar lupta se duce pe preţuri

Heineken a vândut mai multă bere în România în primul semestru, dar profitul a scăzut

Autor: Vlad Popescu

22.08.2012, 10:33 592

"Volumul din România a crescut cu un procentaj mediu de o singură cifră, uşor sub creşterea de 7% înregistrată la nivelul pieţei berii. (...) În pofida avansului semnificativ al vânzărilor în volum, piaţa foarte competitivă a limitat preţurile", se spune în comunicat.

Vânzările Heineken în Europa Centrală şi de Est au crescut ca volum cu 5,7% în primul semestru, la 26,8 milioane hectolitri de bere, datorită performanţelor solide din Rusia, Polonia, România, Austria, Bulgaria şi Belarus, precizează compania. Creşterea a fost însă limitată de scăderi în Grecia şi Germania.

Profitul din Polonia şi România a fost mai redus, însă a rămas stabil în Rusia, potrivit comunicatului.

Veniturile grupului în regiune au urcat uşor în perioada analizată, la 1,58 miliarde euro, iar profitul EBIT (înainte de dobânzi şi taxe) a scăzut cu 27%, la 114 milioane euro.

Heineken este cea mai mare companie producătoare de bere din Europa şi a treia din lume ca volum de bere vândută.

Grupul are pe piaţa românească patru fabrici, la Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş.

Heineken România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,04 miliarde de lei (245,3 milioane euro), în creştere cu 11,5%, iar volumul vânzărilor a urcat cu 7,5%.

Grupul olandez a înregistrat în primul semestru venituri de 8,77 miliarde euro la nivel mondial, în urcare cu 5%, iar profitul net a urcat cu 30%, la 783 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO