Cătălin Nicolaescu, directorul general şi unul dintre acţionarii producătorului de uşi şi ferestre din PVC, aluminiu şi lemn Aplast, spune că cea mai mare provocare pentru companiile care activează în sectorul local al construcţiilor este supravieţuirea, iar livrările în străinătate reprezintă o salvare pentru acestea.
„Exporturile nu sunt o opţiune, ci o necesitate. Nu sunt elemente care să ducă la optimism pe piaţa locală a materialelor de construcţii. Nu ne putem face bugetele bazându-ne pe speranţe, ci pe realitate“, spune Nicolaescu.
Piaţa locală a construcţiilor, evaluată anul trecut la 9,6 miliarde de euro, a înregistrat în perioada 2009-2013 o scădere de peste 40%, iar în primele nouă luni ale acestui an declinul a continuat, lucrările de construcţii consemnând un minus de aproape 12%, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. „Trebuie să găseşti modalităţi prin care să echilibrezi finanţele companiei, să identifici noi pieţe, clientelă, produse. E o «farmacie» care nu e uşor de gestionat“, spune Nicolaescu.
El adaugă că grupul Aplast lucrează cu bugete realizate o dată la şase luni şi că direcţia exporturilor este singura fezabilă în acest moment, „pentru că trebuie să acoperim capacităţile de producţie existente“. De altfel, compania a început să participe şi la târguri de profil din străinătate pentru a căuta noi clienţi, printre acestea numărându-se şi Equipbaie din Franţa, care are loc săptămâna aceasta la Paris.