Starbucks a deschis prima sa cafenea din Milano. Aceasta măsoară 25.000 de metri pătraţi şi are propria prăjitorie de cafea şi va avea 30 de angajaţi.
„Espresso-ul a fost un cadou de la Milano pentru restul lumii, iar noi suntem doar mesagerii. Deschisă în septembrie 2018, cafeneaua Starbucks Reserved Roastery plăteşte tribut pasiunii, ştiinţei şi producerii cafelei care se regăseşte în acest oraş”, scrie site-ul starbucks.com.
Mulţumită lui Howard Schultz, americanii au aflat ce înseamnă un latte, iar aceştia sunt dispuşi să plătească 4 dolari pentru această băutură.
În 1987, Schultz obţine brand-ul Starbucks şi 17 locaţii de la fondatori, aceştia luând decizia să-şi canalizeze eforturile pe lanţul de cafenele Peet’s. Apoi Schultz a pus bazele celei mai mari expansiuni din istorie în domeniul comerţuiu cu amănuntul.
Când primul Starbucks s-a deschis în New York, publicaţia New York Times a trebuit să explice ce este un latte şi cum se pronunţă acesta. Schultz s-a inspirat din cultura italiană în denumiri precum “grande” si “venti”, caracterul exotic oferit de Starbucks jucănd un rol cheie în dezvoltarea business-ului.
Între 1998 şi 2008, Starbucks a ajuns de la 1.886 de cafenele la 16.680. În acest moment, compania deţine peste 27.300 de magazine în 75 de ţări.