Business Internaţional

Reducerea costurilor a determinat cresterea profitului la Nestle

27.02.2004, 00:00 29



Nestle SA, cea mai mare companie de produse alimentare din lume, a anuntat ca profitul pentru a doua jumatate a anului trecut a crescut cu 80% in urma masurilor de reducere a costurilor luate de companie, dupa ce a cheltuit mai mult de 16 mld. dolari pe diverse achizitii incepand cu anul 2000.



Profitul net la producatorul marcii de cafea Nescafe si a batoanelor de ciocolata KitKat a atins un nivel de 3,43 mld. franci elvetieni (2,72 mld. dolari) in ultimele sase luni ale anului precedent, comparativ cu valoarea de 1,91 mld. franci inregistrata in perioada similara din 2002, potrivit calculelor facute de Bloomberg. Nestle a transmis doar datele pentru intregul an si a refuzat sa confirme calculele respective. In ciuda rezultatelor financiare bune inregistrate in a doua parte a anului, profitul net a scazut cu 18% in 2003.



Nestle, companie elvetiana in portofoliul careia intra si apa Perrier, a declarat ca vanzarile, excluzand fluctuatiile cursului valutar si valoarea achizitiilor, au crescut cu 5,1%, incadrandu-se in cresterea planificata de 5-6%. Totodata, compania se asteapta ca vanzarile sa continue sa creasca in acelasi ritm de 5-6% si in 2004.



Peter Brabeck, directorul executiv al companiei, are in vedere o serie de masuri pentru reducerea costurilor cu 6 mld. franci elvetieni pana in 2006. In urma cu un an, Brabeck spunea ca prioritar este ca Nestle sa devina mai profitabila si nu sa aiba un volum mai mare de vanzari. Profitul operational raportat la valoarea vanzarilor a fost de 9,4% in 2002, comparativ cu nivelul de 12% al companiei rivale, Unilever, potrivit datelor prezentate de Bloomberg. Kraft Foods Inc., al doilea producator de alimente din lume, a inregistrat o marja operationala de 21% in 2002. Pentru 2003, Nestle a anuntat ca marja operationala a crescut cu 20% fata de anul trecut.



"Sunt multumit ca Nestle este capabila sa returneze imbunatatiri ale marjei operationale, in urma programelor de crestere a eficientei", a precizat Brabeck.



In 2003, datoriile companiei au fost de 14,4 mld. franci elvetieni, in scadere fata de valoarea de 15 mld. dolari inregistrata in anul precedent.



Totusi, Nestle a avut de suferit din cauza aprecierii francului elvetian in comparatie cu alte monede. Potrivit estimarilor analistilor, aproape 98% din veniturile companiei sunt obtinute in alte tari decat in Elvetia, unde se afla sediul principal al companiei. Dolarul american a pierdut 8,7% din valoare in fata francului elvetian, in ultimul an, ceea ce a determinat ca produsele vandute in Statele Unite, unde Nestle obtine 27% din venituri, sa valoreze mai putin in franci elvetieni.



Nestle a mai anuntat ca va mari valoarea dividendelui la 7,20 franci elvetieni comparativ cu valoarea de 7 franci raportata pentru 2002.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO