Business Travel

Vânzările pe litoralul românesc au crescut vara aceasta cu 50% faţă de anul trecut

Vânzările pe litoralul românesc au crescut vara...

Autor: Cătălin Legănel

08.07.2016, 18:35 1016

Preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării (ALDD), Corina Martin, şi preşedintele Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea, au prezentat, vineri, concluziile primei jumătăţi a sezonului estival, declarând că, din informaţiile transmise de către tour operatori, vânzările pe litoralul românesc prezintă o creştere de aproximativ 50 la sută faţă de anul trecut.

"Estimăm un bilanţ general total cu o creştere de circa 30 la sută la finalul sezonului, faţă de ultimii opt ani”, au declarat cei doi.

Potrivit acestora, este pentru prima oară în ultimii ani când o staţiune din sudul litoralului urcă pe locul al doilea, după Mamaia, în topul preferinţelor de vacanţă pe litoral, devansând Eforie.

"Vorbim despre Venus, ca urmare a investiţiilor dezvoltării pe segmentul hotelier de 4 - 5 stele, pe all inclusive. Per total, se vând cel mai bine hotelurile de 3 şi 4 stele. A scăzut cererea pe 2 stele. Extrem de important este faptul că aproape 40 la sută dintre turişti şi-au rezervat vacanţa la mare încă din toamna şi iarna trecută, când noi am dat startul programului Înscrieri Timpurii”, a spus preşedintele ALDD, Corina Martin.

La rândul lui, Alin Burcea susţine că litoralul se dezvoltă într-un mod constant, iar sudul litoralului vine cu paşi repezi din urmă.

"Noi avem vânzări mari peste tot. În Mamaia se vinde orice, cel mai prost hotel din Mamaia se vinde. Nu poate tot litoralul să fie la fel. Cunoaştem deja că sudul, în momentul de faţă, se adresează familiilor, Eforie este recunoscută pentru tratamentele balneare, iar Mamaia atât pentru familii, relaxare, dar în mod cert este în topul preferinţelor iubitorilor de distracţie, entertainment", spune şi preşedintele ANAT, care precizează şi că "ar fi de folos" o implicare reală a Ministerului Turismului.

"În sensul de a investi ceva mai mulţi bani pentru promovarea litoralului românesc, astfel încât, atunci când vorbim de turism străin, să nu discutăm doar despre charter-ul cu israelieni. În momentul de faţă România nu are buget de promovare. Avem în 2016 exact acelaşi buget pe care l-a avut, în 2001, Dan Matei Agathon. (…) ANT nu are bani să-i ajungă la toate târgurile, nu mai vorbim de bannere, nu mai vorbim de spoturi. S-a ajuns în situaţia, penibilă şi jenantă, în care ANT ne cere nouă, patronatelor, spaţii gratis la târguri. Ca să ştiţi care este realitatea gol-goluţă. Cam asta este realitatea. Dezinteresul actualei guvernării tehnocrate este total”, a afirmat Alin Burcea.

Reprezentanţii celor două organizaţii au adăugat că în vara aceasta, pe lângă evenimentele anunţate deja în calendarul lansat în luna februarie de către ALDD, sunt anunţate noi surprize şi premiere.

"De săptămâna viitoare dăm startul unui Carnaval de poveste, ce se va derula în fiecare zi de joi, în Mamaia, în Parcul de Distracţii din Satul de Vacanţă. În premieră, lansăm în acest Carnaval Shake Down Mania 2016, o demonstraţie- invitaţie la un test drive Freewheel cu hoover boards. Continuăm în forţă cu marile evenimente ale verii: Mamaia Color Run, Gala Superkombat, Mamaia Strongman, Mamaia Music Awards, Mamaia Music Week, Zilele Marinei, Festivalul Antic Tomis, Parada Antică Mamaia, Sunwaves Mamaia, Campionatul Mondial de Bob pe roţi, o nouă surpriză - anunţăm o etapă de Campionat Naţional de Drift, pe care o aducem la Mamaia împreună cu Federaţia Româna de Automobilism Sportiv”, a afirmat Corina Martin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO