Retailerul Best Market are cinci magazine active pe segmentul de proximitate, nouă supermarketuri şi o unitate în Târgovişte care măsoară 800 mp.
Reţeaua de magazine Best Market numără 15 unităţi, dintre care zece în judeţul Dâmboviţa şi cinci în Bucureşti, iar planurile companiei sunt să se dezvolte cu două supermarketuri noi pe an. Cu afaceri de circa 80 mil. lei, retailerul este unul dintre cei mai puternici jucători independenţi din comerţul alimentar local.
„Începând cu 2019 am decis să ne dezvoltăm cu supermarketuri construite de noi de la zero, preferabil pe terenuri proprii. Astăzi, din totalul de 15 unităţi, 12 sunt în chirie şi trei în proprietate. Pe viitor vom merge în special în proprietate pentru că astfel putem să respectăm formatul pe care ni-l dorim“, spune Ion Şoloman (52 de ani), antreprenorul care deţine împreună cu familia sa retailerul Best Market.
El adaugă că investiţiile sunt mai mari astfel, un magazin propriu costând între 180.000 şi 230.000 de euro fără fondul de marfă. Preţul terenului e cel care variază şi dă diferenţa.
În 2019 compania a deschis un magazin de 450 mp, investiţie greenfield, la Gura Ocniţei în judeţul Dâmboviţa.
În februarie 2020 a urmat o nouă inaugurare în Şotânga, localitate din acelaşi judeţ.
El spune totodată că loc de dezvoltare există încă în piaţă.
„Noi suntem vecini cu Profi şi Mega Image. Mergem lângă ei şi ne găsim loc pentru că avem o altă politică de preţ. Ne poziţionăm pe segmentul de mijloc, pe când Profi pariază pe preţuri mici, iar Mega Image e pe segmentul premium.“
În trei localităţi din Dâmboviţa magazinele Best Market sunt la mai puţin de 100 de metri de cele ale reţelelor internaţionale Profi şi Mega Image.