Companii

Creşterile de preţuri din 2021 au influenţat deja comportamentul de consum: Românii au căutat oferte în online, au mers mai des în magazinele de discount şi s-au orientat către produse mai ieftine şi către mărci private

ANALIZĂ

Creşterile de preţuri din 2021 au influenţat deja...

Autor: Cristina Roşca

22.02.2022, 16:30 421

♦ Băuturile alcoolice şi mai ales cele nonalcoolice au fost categoriile mari care au susţinut creşterea vânzărilor FMCG cu 7,5% anul trecut ♦ La bunuri alimentare avansul a fost în linie cu piaţa, pe când la produse nonalimentare plusul e aproape la jumătate.

Vânzările de bunuri de larg con­sum au crescut cu 7,5% anul trecut, un ritm ceva mai lent decât în 2020, când avan­sul sărea de 10%, arată o ana­li­ză a companiei de cerceta­re de piaţă Nielsen.

Anul trecut, evoluţia pozitivă a fost susţinută în primul rând de o creştere a volumelor de vânzări (6%), dar, într-o mai mică măsură, şi de avansul preţurilor (1,5%). Datele Nielsen arată că în 2021 preţurile au crescut şi au influenţat „pozitiv“ evoluţia pieţei FMCG, în contextul în care în anul anterior acelaşi indicator era pe minus cu 1,4%.

„După un avans de 5,6% în 2021, eco­no­mia României este aşteptată să crească cu circa 4,5% în acest an. În acelaşi timp, in­flaţia va depăşi 10% în prima jumătate a anu­lui, iar costurile foarte mari cu energia afec­tează deja în egală măsură industriile lo­cale şi bugetele personale“, spun repre­zentanţii Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO