„În momentul în care am venit în România m-au surprins o serie de lucruri. În primul rând nu ştiam nimic despre sectorul agricol local şi am descoperit ce potenţial uriaş de dezvoltare are. În al doilea rând am văzut că românii caută produse alimentare de calitate, dar sunt atenţi şi la preţ. În al treilea rând, există o atenţie tot mai mare acordată fructelor şi legumelor organice“, explică Jean Richard de Latour (38 de ani), executivul francez care conduce de un an operaţiunile locale ale Carrefour în România.
În primele luni de mandat el a călătorit prin ţară pentru a descoperi reţeaua, dar astfel a cunoscut şi o serie de furnizori locali ai Carrefour. Retailerul francez, al doilea jucător din comerţul alimentar din România după cifra de afaceri, are mai multe iniţiative în sectorul legumelor şi fructelor pentru a dezvolta astfel parteneriate cu producători locali.
„Avem iniţiativa Creştem România Bio, unde avem nevoie de furnizori de bunuri organice. Pe acest segment, cu cât e mai local produsul - realizat cât mai aproape de magazin -, cu atât mai bine. În primele două luni de la lansarea programului s-au înscris 200 de fermieri, iar acum lucrăm cu 75 dintre ei.“