Companii

MOL a realizat un profit de peste doua ori mai mare cu 19 benzinarii in minus

MOL a realizat un profit de peste doua ori mai mare cu 19 benzinarii in minus

Zsolt Szalay, country chairman al MOL

24.04.2008, 19:38 57

MOL a finalizat anul trecut procesul de implementare a platformei organizationale CODO (Company Owned Dealer Operator), sub care functionau deja benzinariile achizitionate de la grupul anglo-olandez Shell in 2005, situatie care a determinat raportatea unui profit de peste doua ori mai mare fata de 2007.
De altfel, preluarea benzinariilor Shell de pe piata locala a condus la o crestere de 25% a cifrei de afaceri din 2006, pana la 524 mil. euro. Prin sistemul CODO, MOL detine benzinariile, dar le opereaza prin dealeri, astfel incat niciunul dintre angajatii benzinariilor nu apartin grupului ungar, ceea ce duce la reducerea costurilor. MOL a realizat o crestere de doar 1,7% a cifrei de afaceri in 2007, avand in vedere ca anul trecut a vandut catre Petrom 30 de statii si a cumparat in schimb alte 11 statii. "Am implementat anul trecut platforma organizationala CODO in toate benzinariile din Romania si am reusit sa ne dublam profitul net. In plus, am incheiat un parteneriat cu Dacia-Renault, prin care compania asigura prima alimentare cu carburanti, cosmeticele auto si uleiurile de motor pentru autoturismele Logan iesite din fabrica, situatie care ne-a permis cresterea cifrei de afaceri", a declarat Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania. Compania este interesata de in-cheierea unui parteneriat similar si cu Ford, care a preluat Automobile Cra-iova. In plus, avansul afacerilor MOL Romania a fost generat si de cresterea vanzarilor de lubrifianti.
Pe piata distributiei de carburanti, compania a avut o cota de circa 12,8%, iar avansul cifrei de afaceri a fost impulsionat de cresterea consumului si a vanzarilor angro. In 2006, cota de piata a companiei a fost de 14,4%.
Vanzarile medii pe statie au urcat anul trecut cu 7,8% fata de 2006. Compania a ocupat in 2007 pozitia secunda in functie de vanzarile de carburanti pe statie, potrivit lui Szalay, care nu a oferit detalii suplimentare.
MOL va aloca in acest an 20 de milioane de euro pentru extinderea retelei de benzinarii, prima statie noua fiind situata in localitatea Ludus, judetul Mures. Compania vrea sa deschida in acest an zece benzinarii, prin achizitii sau investitii greenfield. Prioritatea in privinta extinderii retelei este zona de vest a tarii, aproape de granita, iar dezvoltarea soselelor de centura ar putea impulsiona de asemenea deschiderea de statii de carburanti. Strategia grupului ungar este sa detina pana in 2010 un numar de 1.500 de statii, in toate tarile unde activeaza, de la nivelul de 1.000 de unitati in prezent. Acest plan ar putea detemina MOL sa ia in considerare achizitia unei retele de benzinarii in Romania. "Aceasta decizie apartine conducerii grupului", a spus Szalay. Totodata, deschiderea de noi benzinarii este legata si de preturile terenurilor, iar MOL este interesat, din acest punct de vedere, de perioada de recuperare a investitiilor. "Preturile terenurilor sunt foarte mari, ajungand la 1.200 de euro pe metrul patrat in Bucuresti, cauzand o perioada mai mare de recuperare a investitiilor. Vrem doar amplasamente premium, iar asta ne obliga, din cand in cand, sa reconsideram planurile de investitii, bazat pe modul de recuperare a investitiilor", a spus Szalay. Principalii concurenti ai companiei ungare pe piata locala de distributie a carburantilor sunt Petrom, Rompetrol si LukOil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO